واقعا قصد و نیتتون از جمع آوری و نگهداری کنسول های قدیمی چیه؟؟؟

kj2

کاربر سایت
Nov 29, 2009
68
نام
غلی
با نام و یاد خدا
درود بر شما
وقت همه دوستان بخیر

اول از همه اینو بگم که حتی این حیطه هم طبق عادت ما ایرانی ها از گزند افراط و تفریط ها در امان نماند


رفقا بنده تقریبا یک سالی میشه که اطلاع پیدا کردم یک سری افراد علاقه به بایگانی (یا بقولی ارشیو"از لغات انگلیسی که وارد زبان فارسی میشه چندشم میشه.عربی مانوس تره") کنسول های بازی قدیمی و بازی هاشون و حتی لوازم جانبیشون میکنن.
خلیی وقت بود برام سوال شده بود که چرا؟؟؟



تا اینکه خودم هم گرفتار شدم با این تفاوت که بنده تقریبا کنسول ها و بازی هایی رو دارم تهیه میکنم که باهاشون خاطره دارم و برا ملموس تر هستن.(مثلا بنده تا روزی که در اینترنت ندیده بودم نمیدونستم که سگا کنسولی به اسم ساترن هم دارد)
بنده دلیلی نمیبینم که بخوام برم ثلا دنبال پی سی انجین یا سگا ساترن و یا نئو جئو.چون هیچ لذتی یا هیچ حس خاصی رو نمیتونم باهاشون داشته باشم غیر اینکه بخوام یه خورده فضای خونمو بیشتر اشغال کنم.
بنده همونطور که پیشتر عرض کردم فقط بدلیل اینکه بازی کردن و حتی نگاه کردن به این دستگاه های بظاهر قدیمی حس خوبی رو برام بهمراه داره و باعث تجدید خاطره ی شیرینترین و زیبا ترین و بی دغدغه ترین روزهای زندگیم رو به همراه داره بر آن شدم که یه تعداد خاصی شون رو خریداری کنم.
در این بین شاید دو سه کنسول هم که اصلا تا بحال (حتی الان که دارمشون) باهاشون بازی نکردم هم خریدم که دلیل خاصی داشتم برای خریدشون.
البته فکر نمیکنم تعداد دستگاه هایی که دارم و قراره بگیرم به بیشتر از 10 تا برسه ولی باز هم یه جورایی دچار یاس فلسفی شدم که ای کاش یک کنسول میداشتم ولی کامل.با تمامی لوازم و کارتریج هایی که برای اون کنسول موجوده.ولی بازم میگم نه اینجوری هم نمیشه.خلاصه یه سره برزخ میشم.
چند وقت پیش یادمه یه دوستی حول و حوش 40-50 دستگاه رو برای فروش آگهی کرده بود که حتی اسم یک سریش برای من غریبه بود.یه دوسته دیگه ای که خریدار بودن(که گویا خودشون چندین دستگاه در ارشیوشون داشتن) وارد بازی شدن و دوست سوممون از دوست خریدارمون سوال کرده بود میخوای چیکار این همه دستگاه رو؟تو که یک سریشون رو داری. که اون خریدار تو جوابشون گفته بود میخوام ریجن هام تکمیل بشه.دقیق یادم نیست ولی همچین چیزی بود.این برا من جالب بود که حتی ایشون ریجن هاشونم باید کامل بشه.
حال سوال من اینه که واقعا شما به چه نیتی دستگاهها رو بایگانی میکنید؟؟؟
من خودم دلیلم رو بالا گفتم و اینکه واقعا هم به دستگاه هام تعلق خاطر دارم(نه از نظر مادی ها)
شما هم صادقانه دلیلتون رو بگید.

آیا مثل بنده برای تجدید خاطره؟
برای تجارت و کسب سود؟
برای تایید طلبی و فخر فروشی و چشم و هم چشمی؟
داشتن تعلق خاطر به گذشته ی زیبا؟
علاقه مندی به تکنولوژی قدیم؟
ساده انگاری؟
از سر بی کاری؟
متفاوت بودن؟

خلاصه خوشحال میشم دوستان بیان و با هم یه کم بحث کنیم.
 

highlight

کاربر سایت
May 17, 2007
1,040
سلام علی آقا!
آقا من که گفتم وارد این مقوله نشی راحت تر هستی! یادت هست؟
شاید علت اصلی علاقه به بازیها و شبیه سازها در مورد من به این بر می گرده که اون قدیم ها خودم غیر از آتاری 2600 دیگه کنسولی برامون (خودم و برادرم) نخریده بودند!!! و همیشه دوست داشتم کنسول های دیگه رو داشته باشم. البته با کنسول های دیگه بازی کرده بودم ولی خودم نداشتمشون!
راستش شروع کل داستان برای بنده به خیلی وقت پیش بر می گرده. یادم میاد همیشه دوست داشتم بتونم بازیهای پلی استیشن یک رو، توی کامپیوتر بازی کنم. دقیقا یادمه اون قدیم ها شبیه ساز مناسبی براش وجود نداشت (فقط Bleem رو می شناختم که اولین بار سال 1999 ارایه شده بود و خیلی چیز به درد بخوری نبود). تا اینکه بالاخره با Epsxe و پلاگین هاش موفق به اجرای بازیها شدم! از اون به بعد روی بقیه شبیه سازها هم فعالیت رو شروع کردم و برای اینکه بتونم بازیهایی که کلی باهاشون خاطره داشتم رو اجرا کنم شروع کردم به دانلود تک تک رامها (بازیهای کنسول ها برای دانلود در اینترنت به اسم ROM شناخته میشن) و واقعا هم کارلذت بخشی بود چون بازی رو اجرا می کردم. یادمه شروع کار بازیهای کنسول هایی مثل آتاری 2600، نینتندو (معروف به میکرو در ایران)، سگا جنسیس (یا همون مگا درایو) و پلی استیشن یک رو دنبال می کردم و از وجود بقیه کنسول ها اطلاعی نداشتم. اما همون موقع که بازیها رو از سایت های خدا بیامرز اون موقع (که الان بعضی هاش نیستند) دانلود می کردم! با کنسول های دیگه آشنا شدم. واقعا دنیای تازه ای بود. بنابراین با جدیت تمامی بازیهای ارایه شده برای اکثرا کنسول های قدیم رو دانلود کردم (با اینترنت دایل آپ اون موقع!!!!! و برای بعضی فایل های حجیم تر سفارش دانلود به اینترنت پر سرعت دارهای اون زمان!) خلاصه دورانی بود.
اما بعد از این اوضاع بود که تصادفی توی یه بازارچه محلی یه نفر رو دیدم که 2 تا آتاری 2600 (یکی حافظه ای و یکی دیگه از اون رنگین کمانی ها) رو می خواست بفروشه. اون ها رو ازش خریدم که هر دو هم سالم و تمیز با دفترچه و همه چی .... یه حس تازه ای ایجاد شد: داشتن کنسولی که بیش از 20 سال قبل از اون تاریخ زمانی اسباب سرگرمی در منزل ما برای من و برادر و خواهرم بود! زنده کردن یه خاطره: این اولین انگیزه بود. بعد با خودم فکر کردم که چه جالب میشه اگر بقیه کنسول هایی که یا از قدیم می شناختم یا در این مدت باهاشون آشنا شده بودم رو می تونستم داشته باشم و لمسشون کنم! ولی در این مسیر دیدم که مشکلات زیادی هست: نبودن کنسول ها اولین مشکل بود. خیلی از کسانی که می شناختم کنسول های قدیمی شون رو دور انداخته بودند! البته چیز عجیبی نبود خودم هم آتاری 2600 که خیلی قدیم خرید بودم در همون نوجوانی بی خیال شده بودم! و الان دوباره اون رو تهیه کرده بودم! این مشکل دست بعضی ها رو برای دلالی در این مسیر در بازارهای اینترنتی باز کرده بود!!! خوب دیگه، وقتی متقاضی سینه چاک بوجود بیاد این چیزها هم اجتناب ناپذیر میشن!!
به خودم گفتم باید این مسیر رو با دید دیگه ای دنبال کنم که خیلی گرفتار دردسرهای جانبی این راه نشم. بنابراین گفتم کنسولی رو پیدا کنم که:
1. یا با بازیهاش خاطره داشتم (که تعدادشون محدود بود و همون کنسولهای معمولی رایج در ایران بودند)
2. یا برای بازیهای جدیدی که در این سال ها باهاشون آشنا شده بودم و توی شبیه ساز قابل اجرا نبودند کنسول مورد نظر رو تهیه کنم.
نتیجه به این شکل بود که فقط پلی استیشن 2 (علت خرید: عدم اجرای روان بعضی از بازی ها با شبیه ساز) و دریم کست (علت خرید: عدم اجرای عناوینی مثل شاهزاده فارسی نسخه دریمکست با شبیه ساز) و ایکس باکس (علت خرید: عدم اجرای بازیهای این کنسول با شبیه ساز) رو خریدم و بقیه کنسول ها رو به لطف دوستان و فامیل به طور مجانی به مرور زمان تهیه کردم. به هر کسی که فکر می کردم کنسول داشته و الان ازش استفاده نمی کرده سپردم و حتی بعضی هاشون تعجب می کردند که علت جمع آوری چی هستش (چون یا کنسول ها رو دور انداخته بودند یا در انبار خونه هاشون مدفون شده بود) که در جواب بهشون می گفتم نوعی علاقه و تجدید بعضی از خاطرات.
البته این نکته رو باید ذکر کنم که من مجموعه دار کنسولی نیستم بلکه همون طور که قبلا گفتم مجموعه بازیها (رامها) رو با دانلود کردنشون جمع کردم. هنوز هم معتقدم اجرای بازی با شبیه سازها با امکانات کاملی که ارایه می کنند از بازی روی خود کنسول اصلی به مراتب زیباتر و با مزه تره! هنوز هم شبیه سازها و روند تکمیل شون رو دنبال می کنم تا همون بازیهای غیر قابل اجرا رو بتونم بالاخره تو کامپیوتر اجرا کنم! اکثر کنسول های خیلی قدیمی کارتریج خور بودند که الان یافتن همه اون عناوین بسیار مشکل و شاید غیر ممکن باشه. اگر قصد تهیه کنسول های قدیمی برای اجرای بازیهاشون رو داری صمیمانه میگم که این بزرگترین اشتباه هستش! هیچ وقت همه اون بازیها رو نمی تونی پیدا کنی و حتی در صورت یافتن بعضی از عناوین باید هزینه بالایی براشون پرداخت کنی که پس از انجام بازی اطمینان دارم نوعی حس افسردگی یا سرخوردگی ممکنه بوجود بیاره!!! ربطی به پولدار بودن یا پولدار نبودن هم نداره: بلکه به طور منطقی این حس از انجام کاری که دلیل منطقی نداره (صرفا یک بار بازی کردن و بعد هم تمام) بوجود میاد یعنی حس شما پس از انجام بازیهایی که به راحتی و بی دردسر قادر به اجراشون و تجدید خاطره هاتون بودین!
در کل منظورم اینه که:
1. خیلی برای اینکار هزینه نکن!
2. اگر برای اجرای بازیها اقدام به جمع آوری کنسول می کنی به همون دلایلی که گفتم اصلا اینکار رو نکن! و صرفا کنسولهایی رو بگیر که واقعا قادر به اجرای بازیهاش یا عناوین مورد نظرت با شبیه ساز نیستی.
3. اگر علاقه مند به تهیه این کنسول ها هستی در فکرشون باش و اقدام کن اما بگذار اونها دنبال شما بیان! بعضی وقتها این حس به آدم دست میده که فکر تهیه کنسول به صورت نوعی وسواس دایمی مثل خوره به جونش افتاده! عملا شاید بتونه کنسول ها رو تهیه کنه ولی آخرش از خودش می پرسه که چی؟!؟!
4. این آرشیو بازی کنسولی چند سالی هستش که به صورت یک مد یا هوس (به قول انگلیسی ها Fad) بوجود اومده! و البته یکی از دلایل اصلیش حس دلتنگی و افسردگی زیاد هستش. مواظب باش این دلیل اصلی اقدام شما نشه!

اما اگه با تمام وجود احساس می کنی که علاقه به جمع آوری این مجموعه کنسولها به قدری هستش که اصلا اجازه نمیده به چیزی دیگه ای بتونی فکر کنی کاملا خودکار دنبال این قضیه خواهی رفت! البته جیبی پر پول و حوصله ای بسیار نیاز هستش!
البته این ها نظرات شخصی بنده بود.
موفق باشی.

 
آخرین ویرایش:

kj2

کاربر سایت
Nov 29, 2009
68
نام
غلی
احمد جان ممنونم از توضیحات کاملت.
مثل همیشه حق با شماست.
حرفاتون رو واو به واو قبول دارم.
مخصوصا اونجا که میگی بعد از بازی کردن یه حس افسردگی به ادم دست میده و میگی که چی؟
البته به نظر من نفری که حتی دو تا دونه کنسول میکرو ترمیناتور هم داشته باشه که بهشون تعلق خاطر داشته باشه یه مجموعه داره کنسوله.
من میبینم متاسفانه این روزها این مسئله شده وسیله ای برای فخر فروختن و پز دادن و یه سری بچه بازی توسط یه سری افراد.
طرف میاد فلان کنسول رو آگهی میکنه آی این همین یه دونست تو ایران و لنگش نیست و خلاصه ... قیمت 2 میلیون.قصد فروش نداره ها.فقط میخواد بگه من همچین چیزیی دارم.بخدا زشته این کار.دلیلش چیه آخه.
از سویی دیگر هم این آشفته بازار باعث شده که یکسری سود جو بیان و از این آب گل آلود ماهی بگیرن و دستگاه هایی با ارزش کم رو به 4-5 برابر قیمت بفروشند.البته کم نیستند دوستانی هم که هنوز انصاف و مروت رو در نظر دارند.
خلاصه که حاج احمد شما استاد مایی;)
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
احمد جان ممنونم از توضیحات کاملت.
مثل همیشه حق با شماست.
حرفاتون رو واو به واو قبول دارم.
مخصوصا اونجا که میگی بعد از بازی کردن یه حس افسردگی به ادم دست میده و میگی که چی؟
البته به نظر من نفری که حتی دو تا دونه کنسول میکرو ترمیناتور هم داشته باشه که بهشون تعلق خاطر داشته باشه یه مجموعه داره کنسوله.
من میبینم متاسفانه این روزها این مسئله شده وسیله ای برای فخر فروختن و پز دادن و یه سری بچه بازی توسط یه سری افراد.
طرف میاد فلان کنسول رو آگهی میکنه آی این همین یه دونست تو ایران و لنگش نیست و خلاصه ... قیمت 2 میلیون.قصد فروش نداره ها.فقط میخواد بگه من همچین چیزیی دارم.بخدا زشته این کار.دلیلش چیه آخه.
از سویی دیگر هم این آشفته بازار باعث شده که یکسری سود جو بیان و از این آب گل آلود ماهی بگیرن و دستگاه هایی با ارزش کم رو به 4-5 برابر قیمت بفروشند.البته کم نیستند دوستانی هم که هنوز انصاف و مروت رو در نظر دارند.
خلاصه که حاج احمد شما استاد مایی;)

من خودم میخواستم یه نینتندو 64 بگیرم بخاطر چنتا بازی مثل دانکی کونگ 64 و ............. بعد دیدم میشه با شبیه ساز روی wii بازیا نینتندو 64 اجرا کرد منم الان با wii بازیا پلی 1 . نینتندو 64 و ............... اجرا میکنم

 
  • Like
Reactions: navidkid

omiid

کاربر سایت
Dec 23, 2011
543
من معتقدم گذینه های دیگه ای هم هست بجز اون چند مورد که استارتر زحمت کشیده وگذاشته.یکیش اعتیاد هست به نظرم. هر چیزی که بیشتر وبیشتر براش وقت بزاری رو به افراط میره ومیشه اعتیاد.
من به شخصه مثل یک سری از دوستان کنسول های متفاوتی نداشتم .اما همون علاقه به گیم که از همون بچه گی با خرید اتاری شروع شد وبعد اون فامیکو که تنها کنسولی هست که خاطره انگیز هست برام بیشتر تا بعد اون پلی استیشن ها. به یک سری گیم های خاص که با سلیقه ام وروحیه ام جور در میومد علاقه پیدا کردم. باعث شد بعدها با پیشرفت کنسول ها وبازی هاشون وتنوع اون ها که باعث هم میشد برا هر کنسول یک سری بازی اختصاصی بسازن .علاقه پیدا کردم اون سبک بازی که دوست دارم اختصاصا برا یه کنسول ساختن رو بگیرم وبازی کنم. در کل شبیه سازها وحتی سیستم کامپیوتر ها هم به نوعی نبود که همه بازی ها با شبیه ساز هاشون خوب یا روان باشن چه از بابت نرم افزار چه اجرا با صفحه کلید یا دسته کامپیوتر وغیره. در کل ارضا کننده نبود برام .یادمه شنمو رو نمی تونستم با شبیه ساز بازی کنم یک بار رام بازی ایراد داشت یک بار نمیشد سیو کرد . یک بار کلا با دسته و صفحه کلید عکس العمل مناسب نمی تونستم داشته باشم .سیستمم ی بار یک چیزیش پایین بود اسلو میشن میشد.رفتم یه دریم کست خریدم برای همین بازی فقط. همین وقت گذاشتن هم باعث شد یک سری کنسول یا حتی بازی ها رو از نظرفیزیکی ویا ظاهرشون علاقه پیدا کنم به داشتن ویا جمع کردنشون.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ehsanservat

kj2

کاربر سایت
Nov 29, 2009
68
نام
غلی
حتما همینطوره که شما میفرمایید امید جان.
اون گزینه هایی که من گفتم مواردی بود که تا بحال دیده بودم و تجربشونو در افراد مختلف دیده بودم.
حتمآ موارد دیگه ای هم هست.
به هر حال ممنونم از اینکه نظرت و اینکه چطور به بازی ها علاقه مند شدی رو گفتی.
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
حتما همینطوره که شما میفرمایید امید جان.
اون گزینه هایی که من گفتم مواردی بود که تا بحال دیده بودم و تجربشونو در افراد مختلف دیده بودم.
حتمآ موارد دیگه ای هم هست.
به هر حال ممنونم از اینکه نظرت و اینکه چطور به بازی ها علاقه مند شدی رو گفتی.

خود من علاقه زیادی به کنسول از نسل 2 تا تا نسل 6 دارم بخصوص کنسولا نینتندو بخاطر انحصاری هاش

انحصاری ها نینتندو به صورت مستمر هستن و ادامه دار
 

rmorteza21

کاربر سایت
Aug 11, 2008
68
نام
morteza
به نظر من علاقه هستش و خاطره نصبت به کنسولها که باعث میشه انسان رو یاده دوران خوش گذشته بیندازه و با جمع اوری تجدید خاطره دوران خوب گذشته بشه
علت افسردگیه انسانها مقایسه حال با گذشته هستش که افسوس دوران شاد گذشته رو میخورند که دیگه تکرار نشدنی هستش
الان من یک سالی شده دیدم تو جامعه همه دارند رو میارند به جمع اوری کنسولها به شدت بسیار زیاد حتی تبدیل شده به یک فرهنگ
به طوری که خیلی از اشخاص برا کادو تولد یا مناسبتی میاند و اتاری میخرند و کادو به طرف مقابل میدند
من به طور مثال چیزیرو تعریف میکنم که جالب تمام دوستان بدوند ..من یک اتاری 2600 با خودم در مغازه برادرم تو بازار بزرگ بردم پخش لباس عمده که هیچ وجحی با کنسول نداره
و برا تست شروع کردم به بازی تمام مغازهدارها که سنشونم زیاد بود دور ما جمع شدند به تماشا ..تجدید خاطره شد براشون ..من یادمه تمام مغازهایه یک پاساژ شروع کردند به خرید اتاری که تو دیزاین منزلشون بزارند و به یاد گذشته بیفتند..من اونجا متوجه شدم جامعه ما داره به مشکل بزرگی بر میخوره چشمو هم چشمی بدترین ایراد ما ایرانیها هستش

من علت رواجی که بین خیلی از دوستان افتاده که کنسول جمع میکنند رو یک چیز میدونم
علت جامعه ما هستش که هیچ تفریح سالمی نداره همه چیز تو محدودیت کامل هستش انسانها با امید زنده هستند وقتی امید گرفته بشه تبدیل میشه به افسردگی
وقتی افراد شروع به جمع اوری کنسول میکنند یک حس خوبی بهشون دست میده و اون هدف هستش انسان وقتی هدفی داره برا بدست اوردنش تلاش میکنه وقتی بدست اورد شاد میشه


من خودم به شخصه تفریحم جمع اوری کنسول و بازیهاش هستش البته به تمام کارهام میرسم بخشی از کار اوقات بیکاریم هست

بازم میگم مشکل ما جامعه هستش که باعث شده برا خالی کردن فکرهامون ومشکلات زندگی پناه بیاریم به این وسایل که در ذهن ما ارزش دارند همشون پلاستیکی بیش نیستند

من کسی رو میشناسم که وضع مالیه خیلی خوبی داره با سن 40 سالگی میشینه بازی میکنه میگم چرا پلی 3 بازی میکنی تو این سن با زنو بچه خواجت نمیکشی در یک کلام گفت بازی کردن بهم ارامش میده موقع بازی به هیچ چیز فکر نمیکنم...
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

kj2

کاربر سایت
Nov 29, 2009
68
نام
غلی
من در پست اول گفتم که این مسئله هم با افراط و تفریط های ایرانی ها به فنا رفت تقریبا.
یه مثال ملموس بزنم براتون.
بنده از اولین کسانی بودم تو هم نسل ها و هم سن و سال های خودم که به ماشینای امریکایی علاقه مند شدم.
اون موقع میشد یه پونتیاک ترنزام 78 خیلی سالم رو با4 میلیون خرید.یا یه کامارو نسل اول مدل 68-69 رو با 2.5 خرید و خیلیاشون هم زیر یک میلیون.از موستانگ بگیر تا انواع دوج وشورولت و لینکلن و خلاصه همه چیز.دیگه ماشینای خاص مثل کوروت بود که میرفت مثلا رو 8 میلیون 9 میلیون.صحبت برا کی هستش؟؟ سال 80 تقریبا.
دکتر علویزاده که از دوستان خیلی خوبمه و بچه آستا اشرفیه هستش و خودشم دو سه تا ترنز ام در حد داره ابتدا سایت ایران ترنزام رو راه انداخت و پیرو اون ایران ماسل کارز.از اونجا بود که مردم یه خورده فهمیدند بابا این ماشینا هنوز دارن نفس میکشن.افراط کاری ها شروع شد.
بچه پولداری که با دیدن دو تا فیلم عاشق ماشین امریکایی ها شده بود میومد واسه خریدن یه ماشین که شاید ارزش واقعیش 3 میلیون بود 6 میلیون پول میداد.
این جوری بود که الان کوروت میشه 2510 میلیون.کادیلاک ال دورادو میشه 80 میلیون.و امثالهم.
یکی از حسرت های ما این بود که کاش این پدیده آمریکایی سواری هیچ گاه اینترنتی نمیشد.
پیرو این صحبتهایی که کردم هم عرض کنم که آینده ی جالبی رو برای این مبحث خودمون هم نمیبینم.کما اییکه اثراتش رو داریم میبینیم به وفور که قیمت ها ر و به غیر واقعی شدن داره میره.
 

ag1360

کاربر سایت
Sep 28, 2013
363
این چندان هم مال ما ایرانیا نیست. یه نگاهی تو فرومهای خارجی بندازید. بعدهم یه سری تو سایتهایی مثل امازون و ایبی برید ببینید اونجا چه خبره.

البته یه زیاده روی هایی هم میشه. بازم به نظر من خیلی بهتر از کلکسیون پروانه و سوسک و حشره های خشک شده دیگه و حیوانات تاکسیدرمی شده و مارهای تو الکل و تمبر و رمانهای صدمن یه غاز و کوشیهای نوکیا و لباسهای بی ریخت و چیزای دیگه ای تو این مایه هاس :d
 

teznade

کاربر سایت
Jun 28, 2009
1,180
نام
محمد رضا
اتفاقا من دوست دارم ببینمشون دست بگیرم و یه اه بکشم بذار سرجاش دوست ندارم بخرم اینم بگم توی سوئد یه جاهای هست به نام وایبریی که وردی 10 کرون میگیرن میریی تو تا دلت بخواد کنسول قدیمی و جنس های دست دوم از لب تاپ تا پی سی های قدیمی میبنی میتونی بخریی هم بازیش هم خود کنسول زیاد گرون نیست هم نیست یه چیز شبیه سید اسماعیل مولوی خودمون فقط یکم پیشرفته و تمیز تر من هر گاهی میرم اونجا این سریی رفتم حتما یه عکس میگیرم ببینی
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
اتفاقا من دوست دارم ببینمشون دست بگیرم و یه اه بکشم بذار سرجاش دوست ندارم بخرم اینم بگم توی سوئد یه جاهای هست به نام وایبریی که وردی 10 کرون میگیرن میریی تو تا دلت بخواد کنسول قدیمی و جنس های دست دوم از لب تاپ تا پی سی های قدیمی میبنی میتونی بخریی هم بازیش هم خود کنسول زیاد گرون نیست هم نیست یه چیز شبیه سید اسماعیل مولوی خودمون فقط یکم پیشرفته و تمیز تر من هر گاهی میرم اونجا این سریی رفتم حتما یه عکس میگیرم ببینی

چه جالب خیلی باحاله . بعضی چیزا حتی اون ور آبم گرونه من رفتم ebay قیمت gameboy advance micro باندل فاینال ببینم قیمتا 500 دلاری بود یعنی از پلی 3 آک باندلم گرونتر البته این نوع گیم بوی خیلی کم تولید شد یعنی آخرین مدل گیم بوی بود

سید اسماعیلو که نابودش کردن خیلی جاهاشو خراب کردن مولوی هم کلی محدود کردن

از سنم گذشته ولی تو فکرشم اگه پول خوبی دستم بیاد برای مهاجرت برم اتریش یا برم بیشتر طرف آسیا که ارزونتره مثل تایلند . لاوس و .............
 

teznade

کاربر سایت
Jun 28, 2009
1,180
نام
محمد رضا
چه جالب خیلی باحاله . بعضی چیزا حتی اون ور آبم گرونه من رفتم ebay قیمت gameboy advance micro باندل فاینال ببینم قیمتا 500 دلاری بود یعنی از پلی 3 آک باندلم گرونتر البته این نوع گیم بوی خیلی کم تولید شد یعنی آخرین مدل گیم بوی بود

سید اسماعیلو که نابودش کردن خیلی جاهاشو خراب کردن مولوی هم کلی محدود کردن

از سنم گذشته ولی تو فکرشم اگه پول خوبی دستم بیاد برای مهاجرت برم اتریش یا برم بیشتر طرف آسیا که ارزونتره مثل تایلند . لاوس و .............

عجب اره شنیدم که مولوی دیگه مثل قبل نیست عاشق بوی خاص بازار اونجا بودم ebay خیلی گرون فروشه توی میتونی برییhttp://www.blocket.se/ اینجا ببینی چه چیزهایی پیدا میشه قیمتن هم میتونی چونه بزنی من یه ایکس باکس درحد اک گرفتم 300 کرون نوش 2000 کرون هست واسه یکی از بچه ها که واسه تفریح اومده اینجا ارکید بود و سالم با یه هارد 80 گیگ روش بود این سایت چک کن مثله مهاجرت واسه زندگی و اسیا شرقی مفت نمی ارزه فقط کانادا و اسکاندیناوری خوبه اسکاندیناوی ها نوستالژی باز نیستن و اکثر دنبال تکنولوژی جدید هستن راحت میتونی وسایلتو گیر بیاریی من یه الی سی دی دل تاریخ تولید 2007 26 اینج گرفتم 200 کرون مفت فقط واسه اینکه لب تاپ جدیدمو وصل کنم بهش سمت اسیا شرقی نرو بیا اسکاندیناوی یا کانادا یادت باشه اروپایی مرکزی هم به درد نمیخوره خیلی شلوغه بدی اسکاندیناوی فقط اب و هواشه واسه ما گیمرها مهم نیست سرعت اینترنت هم عالیه هشتم توی جهان اینم بگم نروژ سوئد دانمارک یکی از انتخاباتت باشه اگه خواستی مهاجرت کنی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ehsanservat

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر