همونطور که میدونید نسخه کنسولی GTA V الان 1-2 روزی هستش که لیک شده و توی اکثر سایت های تورنت و غیره قرار گرفته. همونطور اکثر کسایی که تو کار کرکینگ هستند همینطوری بازی رو آپلود نمیکنند و اول با فایل های بازی آشنا میشند، دستکاری میکنند و کنجکاوند که بدونند داخل این فایل ها و Structure ها چی هست؟ دوست دارید که بدونید چی بود؟
وقتی بازی های کنسولی رو ماد میکنیم بعضی وقتا خوبه که ببینم بازی چه ساختاری رو داره. البته برای اکثر بازی های جدید این فایل ها به سختی Encode شده و تقریبا بدون داشتن Source Code این کار غیر ممکن است. به خاطر همین ماد کردن برای کنسول بسیار سخته (بر خلاف PC) با این حال با کلی صبر و تلاش و دانلود تورنت عده ای موفق به دست یافتن به نتایج جالبی شدند.
یک پست توی Reddit
این فایل XML رو لینک کرد که فایل کانفیگ GTA V برای Xbox360 هستش. این هم
لینک عکسش در صورتی که TakeTwo شکایت کنه و Pastebin این فایل رو حذف کنه.
البته، این احتمال هم هست که یک شخصی وقتشو هدر بده و 2000 خط کد XML بنویسه و ادعا کنه که از نسخه Xbox360 است، ولی من از تجربه شخصی به شما میگم که کپی کردن این فایل از یه تورنت لیک شده خیلی راحت تر از دوباره نوشتن اون هست.
برای کسایی که تعجب میکنند و میگن چرا بیلد کد PS3, PS4 و PC به هر دلیلی باید تو کانفیگ فایل (فایل تنظیمات) نسخه Xbox360 باشه، بازی های معدودی فایل کانفیگ شبیه به GTA V توی SDK (Software Development Kit) خودشون با تنظیمات متعددی برای کنسول های مختلف داشتند. از جمله Borderlands, Unreal Tournament 3 و Star Wars: Battlefront 2 اگه بخوایم چند تایی رو نام ببریم. حتی برای بازی APB: Reloaded تنظیمات Xbox360 و PS3 وجود داره. (این بازی انحصاری PC هست!)
برای توضیح بیشتر، اکثر برنامه نویس ها بازی ها رو بر اساس یک کد اصلی میسازند و مشخصات بازی برای کنسول های مختلف (این مشخصات شامل تعداد NPC ها، تکسچر ها و ... میشوند) رو از طریق یک فایل کانفیگ تنظیم میکنند و دیگه برای هر کنسول یک فایل کانفیگ و یا کد اصلی جدا نمی نویسند. تنها موقعی که از نو مینویسند زمانی هست که بخواهند برای موبایل ها و یا Portable device ها بازی رو ارائه بدن.
در مورد این فایل کانفیگ Xbox360، اکثر متغیر های متفاوتی که می بینیم در مورد اینه که چه مقدار X در حافظه (RAM) ذخیره میشه و این بستگی به مشخصات پلتفرم داره. بیشتر بازی های AAA مولتی پلتفرم فایلی مانند این دارند که در اون کانفیگ هایی مثل Texture, Draw Distance, Particle Effects و Actor Data را بسته به کنسول تغییر می دهند.
درون فایل میبینید که این مشخصات برای Xbox 360, PS3, PC و Orbis وجود دارد. (Orbis سیستم عامل PS4 در هنگام کار با Dev Kit است)
همونطور که میدونید بازی انتظار های تعدادی از گیمر ها رو برآورده نکرده و این به دلیل محدودیت های بسیار زیاده نسل هفتم می باشد. پس احتمال عرضه GTA V برای کنسول های نسل بعد و PC بسیار زیاده.
و تعدادی از فروشگاه ها مثل Amazon بازی رو برای PC به پیش فروش گذاشتند. Nvidia هم که قبلا سوتی داده.
منبع
(ترجمه دست و پا شکسته شد دیگه شرمنده نگارشمم یک زیادی عامیانه هستش
اگه یکی بتونه نگارشش رو درست کنه و پ.خ کنه تاپیک ایجاد کنیم ممنون میشم )