بحث و تبادل نظر در مورد سری Prince Of Persia

بهترین نسخه ی این سری(نسخه های Arcade را شامل نمی شود)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    164

.:BigBoss:.

کاربر سایت
Nov 8, 2007
1,025
نام
حسین
اگه موافقین یه نظرسنجی بزارین واسه تاپیک که "کدوم نسخه از POP رو بیشتر از همه دوست داشتین؟؟"

صد در صد :d

سه گانش که خدا بود ! به خصوص Warrior Within و The Sands Of Time که عمری ما دنبال The Sands Of Time بودیم ! پیدا نمیشد که :(( ! اول Warrior Within رو بازی کردم :x بعد توی قسمت Video هاش در مورد The Sands Of Time توضیحات مختصری میداد که برای PC دانلود کردیم ولی کات سین نداشت . من سال از 85 هر جا دنبال نسخه PS2 شن های زمان بودم اصلا پیدا نمیشد و یه جورایی دیگه بیخیال شدم . بعد هم که The Two Thrones رو تموم کردیم که محشر بود . آخر هم با Trilogy HD Collection اولین نسخه رو تموم کردیم :bighug:
دوستان محبت کنن نظر سنجی رو بذارن :d
ما هم به جمع عاشقان بانو کایلینا می پیوندیم :whistling:
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,346
نام
مسلم
آدم این تاپیک را میخونه هوس میکنه که دوباره سه گانه را بازی کنه ولی متاسفانه فعلا فقط TT در دسترسه
الان که دقت میکنم
کالینایی که با خودمون از جزیره زمان آوردیم :



کالینایی که وقتی به بابل رسیدیم همراهمونه ( یا چیزی که ازش باقی مونده :d )



ببین گذر زمان چه بر سر آدمیزاد میاره :d
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
Prince of Persia: Epilogue


01699573016100820588.jpg

Prince of Persia: Epilogue نام DLC منتشر شده برای Prince of Persia می‌باشد که ادامه‌ی داستان شاهزاده‌ی ولگرد و شاهدخت الیکا را روایت می‌کند. در طول مدت سه ساعته این پک، شاهزاده و الیکا با دشمنان، دام ها و مراحل هوشمندانه‌تری مواجه خواهند شد. این DLC در تاریخ 5 ماه مارس سال 2009 منتشر شد.

42836551552954988614.png

  • محیطی جدید: قصر زیرزمینی - کاخی در زیرزمین که توسط فساد اهریمن تسخیر شده و شاهزاده و الیکا می‌بایست از آن فرار کنند.

  • نیرویی جدید: Energize - که به الیکا اجازه می‌دهد بخشی از ویرانه ها را بازسازی کند تا او و شاهزاده بتوانند از میان آنها عبور کنند.

  • تله های چالش برانگیز جدید: شاهزاده و الیکا با دشمنانی زیرک‌تر و تله ها و مراحل هوشمندانه تری مواجه می‌شوند که به دشواری بازی می‌افزایند.

  • حمله ای جدید: Sprinting Clash - حرکتی که طی آن، شاهزاده و دشمن با سرعت به سمت یکدیگر دویده و با شمشیر، ضربات مهلکی بر یکدیگر وارد می‌کنند

+ Skin های طراحی اولیه شاهزاده و الیکا، که در نسخه PC، از قبل در دسترس بود.

94434158137915567269.jpg


10307417267527110896.png
شاهزاده که هنوز الیکا را در آغوش دارد راه خود را به سختی از میان گرد و غبار باز می‌کند تا در میانه‌ی دو صخره، به دروازه عظیمی می‌رسند. پرینس از درب وارد می‌شود، الیکا را در گوشه ای بر زمین می‌گذارد و درب را پشت سرش می‌بندد. در همین زمان ناگهان ضربه‌ای محکم به در می‌خورد. شاهزاده که عصبانی است، رو به الیکا می‌گوید که تنها راه حرکت کردن است اما پاسخی نمی‌شنود. الیکا بلند می‌شود و به شاهزاده که در مقابلش ایستاده، سیلی محکمی می‌زند.

05556603558773185675.jpg

پرینس که متوجه عصبانیت الیکا می‌شود، سعی می‌کند او را آرام کند اما الیکا بدون توجه به او، پا به فرار می‌گذارد. شاهزاده فریاد زنان و در حالیکه به دنبال الیکا می‌دود، از او می‌خواهد که بازگردد.او به تعقیب الیکا ادامه می‌دهد که ناگهان صدای فریادی به گوش می‌رسد: " به کجا میدوی در حالیکه قدرت اهریمن در همه جا هست؟ " پرینس خود را به الیکا که در میانه‌ی تالاری مدوّر ایستاده می‌رساند و در آنجا با پادشاه سوگوار، مواجه می‌شود.

80232481299050708826.jpg

پادشاه سوگوار، الیکا را با ضربه ای پرتاب می‌کند. شمشیرش را از نیام بیرون می‌کشد و به سمت پرینس حمله‌ور می‌شود. پس از مبارزه‌ای نفسگیر، شاهزاده موفق می‌شود او را شکست دهد اما قبل از کشتن او، وی شاهزاده و الیکا را به بیرون تالار پرتاب و خود فرار می‌کند.

پرینس و الیکا وارد تالاری می‌شوند که بخش اعظم آن به ویرانه بدل گشته است و سکویی در بالای آن قرار دارد. آنها خود را به سختی به سکو می‌رسانند که ناگهان، جنگجو، یکی از سرلشکران اهریمن در مقابلشان پدید می‌آید. بین جنگجو و شاهزاده، جنگ سختی در می‌گیرد اما در نهایت پرینس او را به لبه‌ی سکو رسانده و به پایین پرتاب می‌کند. در کمال تعجب، جنگجو تغییر شکل داده و به شکارچی تبدیل می‌شود و بار دیگر به شاهزاده حمله می‌کند. پرینس با کمک الیکا او را شکست می‌دهد و از بین می‌برد. الیکا برای پرینس توضیح می‌دهد که جنگجو و شکارچی مرده‌اند و اینها خود اهریمن هستند که به دلیل ناتوانی، موجوداتی را که به شکل آنها آشناست خلق می‌کند.

در طول مسیر، شاهزاده بارها به الیکا می‌گوید که اهریمن، از ابتدا قصد داشته الیکا بمیرد تا بتواند بدون هیچ مقاومتی فرار کند. اما الیکا این حرف را نمی‌پذیرد و شاهزاده را برای از بین بردن تنها فرصت ممکن برای محبوس ساختن اهریمن، سرزنش می‌کند.

97956711071676153656.jpg

پس از گذر از موانع متعدد، شاهزاده و الیکا به یکی دیگر از لوح‌های جادویی می‌رسند اما الیکا توانایی استفاده از آن را ندارد و لوح غیر فعال است. شاهزاده و الیکا که هر دو ناامید شده‌اند، به دنبال راه دیگری برای ادامه‌ی مسیر هستند که به ناگاه صدای ضربه‌ی بلندی به گوشی می‌رسد. شاهزاده که تمایل ندارد بایستد و توسط اهریمن کشته شود، از لوح بالا می‌رود، با مشت بر آن می‌کوبد و لوح فعال می‌شود.

الیکا با استفاده از نیروی لوح، بخش از ویرانه ها را ترمیم و راه خروج را باز می‌کند. اما به هنگام خروج، دوباره با جنگجو مواجه می‌شوند که مانند بار قبل، پس از شکست به شکارچی تبدیل می‌شود. پرینس بار دیگر به کمک الیکا آنها را شکست می‌دهد و در حالیکه شکارچی نابود می‌شود، شاهزاده فریاد می‌زند :" به هر شکلی که مایلی تبدیل شو، اما در هر صورت شکست می‌خوری!" سپس رو به الیکا می‌کند و می‌گوید: "می‌بینی؟ اینکه اهریمن سعی در متوقف کردن ما دارد نشان می‌دهد از چیزی می‌ترسد. او از تو می‌ترسد."

34454322315739592890.jpg

پس از مدتی آنها دوباره با پادشاه سوگوار روبرو می‌شوند که به شاهزاده می‌گوید هر خواسته‌ای از اهریمن دارد اعلام کند، اما شاهزاده نمی‌پذیرد و جنگی بین این دو صورت می‌گیرد. پادشاه که بار دیگر شکست می‌خورد، پیش از فرار به شاهزاده و الیکا با لحنی تهدید آمیز، اخطار می‌دهد که فرصتشان رو به پایان است و باید به خدمت اهریمن درآیند و سپس آنجا را ترک می‌کند.

با ادامه‌ی مسیر، شاهزاده و الیکا به مقبره‌ی هخامنش، پادشاه اهورائیان، می‌رسند. او پس از اینکه قلمرو‌اش توسط اهریمن تسخیر شد، بازگشت و با قدرتی که از سمت Ormazd به او اعطا شده بود، آنرا پس گرفت. اما خجالت رده از اینکه مردم خود را ناامید کرده بود، وصیت کرد که پس از مرگ او را در محلی ناشناخته دفن کنند.

04521312385529817753.jpg

الیکا و پرینس از میان تله های باقی مانده عبور کرده و خود را به تالار اصلی قصر می‌رسانند. در حالیکه الیکا جلوتر از شاهزاده در حال حرکت است، ناگهان پادشاه سوگوار پشت سر شاهزاده ظاهر شده و او را به عقب پرتاب می‌کند. ضربات شمشیر پرینس هیچ تاثیری بر وی ندارند و او از همیشه نیرومندتر و سریعتر است. شاهزاده به تنهایی با پادشاه مبارزه می‌کند و او را به لبه ی تالار می‌رساند و به طبقه ی پایینتر پرتاب می‌کند. اینبار شاهزاده با کمک الیکا، پادشاه را به عقب رانده و او را به طبقه ی اصلی تالار، جاییکه تخت پادشاهی قرار گرفته، هل می‌دهند.

شاهزاده با تمام قدرت به پادشاه ضربه می‌زند و او را عقب می‌راند. بر روی سریر، سر‌نیزه‌هایی برنده قرار گرفته اند. شاهزاده به کمک الیکا، پادشاه را به سمت تخت هل داده و او را بر روی نیزه‌ها می‌اندازند. نیزه‌ها از بدن پادشاه می‌گذرند و او را می‌کشند. الیکا به سمت پدرش می‌دود تا او را نجات دهد اما تباهی اهریمن به او این امکان را نمی‌دهد و جسد پادشاه متلاشی می‌شود.

32124213411564830704.jpg

پرینس و الیکا از لوح های موجود در تالار برای رساندن خود به آخرین تالار قصر استفاده می‌کنند. زمانیکه به ایوان تالار می‌رسند، قصر می‌لرزد و پادشاه سوگوار دوباره از روی سریر ظاهر می‌شود. شاهزاده و الیکا به سرعت وارد آخرین تالار می‌شوند که با تباهی اهریمن پر شده. اهریمن کنترل تباهی را به دست گرفته و سعی می‌کند شاهزاده و الیکا را به داخل بکشد. پرینس و الیکا شروع به حرکت می‌کنند و حملات اهریمن را با استفاده از لوح‌های نورانی دفع می‌کنند تا دست آخر موفق می‌شوند از قصر خارج شوند.

شاهزاده به الیکا پیشنهاد می‌دهد که مکان را ترک کنند و به محلی دور بروند. اما الیکا بی اعتنا به پیشنهاد پرینس از او می‌خواهد که هر جا مایل است برود و سپس شاهزاده را که نام او را فریاد می‌زند، برای یافتن مردم سرزمینش ترک می‌کند.

15187805080781605818.jpg

داستان با این جملات اهریمن به پایان می‌رسد:

چرخ می‌گردد...

تو نمی‌توانی بر سر راهش بایستی

روشنایی کم‌سو می‌شود...

روشنایی کم‌سو می‌شود
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: che-jaleb

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
اپیلوگ هم خوشبختانه اصافه شد - با تشکر از ƤrincɐoƒƤɐrsiα
بخش های کوچک: ساخت، بازخورد، فروش، موسیقی متن و جوائز به پست قبلی اضافه شد
کلی مقالات دیگر به زودی
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
Prince

18452480867788702194.png

I was on my way home! I had more gold than you could count! I’d have wine! Women! I’d have had carpets this thick! Now I’m stuck with an angry God and a crazy woman








شاهزاده، شخصیت اصلی Prince of Persia است. پرینس یک عیار است، دستاری به رنگ آبی و سرخ به سر دارد و از نژاد سلطنتی نیست. او بسیار چابک، زیرک و شمشیرزنی ماهر می‌باشد. شمشیری بلند به کمر می‌بندد و در دست چپ خود دستکشی آهنی می‌پوشد که آنرا "پیدا" کرده است و به کمک آن، حرکاتی خارق‌العاده انجام می‌دهد.

00826004443372614854.png


?Elika: Who's out there waiting for you
Prince: Whole world full of people
Elika
: Is there no one you've got close to
Prince: Trust yourself and you don't need to
Elika: Trusting your own judgement can get lonely
Prince: You rely on someone else, they'll just let you down
Elika: You haven't let me down
Prince: You haven't known me long enough

در ابتدای بازی، شاهزاده یک ماجراجوست، ولگردی که بدون هیچ وابستگی از محلی به محل دیگر می‌رود، همیشه در حال زندگی می‌کند. برای او گذشته، گذشته است و احساس پشیمانی نمی‌کند، آینده نیز هنوز نرسیده و مسئولیت پذیری لازم نیست. تنها چیزی که مهم است زندگی کردن در حال و هیجان لحظه است.

شاهزاده متذکر می‌شود که مادرش از او خواسته بود تا ماجراجویی را کنار بگذارد و پس از ادواج، با همسر خود زندگی آرامی داشته باشد زیرا عاقبت ماجراجویی، مرگ است. با این که او از صحبت درباره‌ی گذشته اش امتناع می‌کند، اما در سخنانش اشاره می‌کند که والدینش هر دو مرده‌اند. او را برای مبارزه در جنگی که به آنها مربوط نبود، ترک کردند و هیچگاه بازنگشتند.

در داستان، بارها به طور ضمنی تاکید می‌شود که برای شاهزاده، از دست دادن یک دوست یا فردی نزدیک، هراس‌آور است. از همین رو، وی دائما دوستان خود را تغییر می‌دهد تا با کسی صمیمی نشود؛ ترک شدن توسط والدین و نزدیکانش، تاثیر به سزایی در خلق و خوی وی داشته است.

همانند سایر قهرمانان، جامه‌ی او معرف هویت و سرگذشت اوست. در لباس وی نشانه هایی از تجمل دیده می‌شود، همانند پارچه‌ی آبی و سرخ رنگی که او از آن به عنوان شال و دستار استفاده می‌کند که فقط در دسترس اغنیاست. اما پوشیدن شلوار چرمی ساده نشان می‌دهد که عملکرد، برایش از زیبایی ارزش بیشتری دارد.
12498646070264148645.png

83571294020421044569.png

87848836331255128399.png

You had to pick this Religion? You couldn't have picked one where all the evil Creatures were I don't know... slightly angry sheep



پرینس بسیار شوخ‌طبع و بذله‌گوست و هیچگاه از مزاح با الیکا، پادشاه، تباه شدگان و حتی اهریمن دست نمی‌کشد. گاهی نیز با خودش صحبت می‌کند و یا نصیحت‌های مادرش را بازگو می‌کند.


شاهزاده باور دارد که نمی‌توان به مردم اعتماد کرد و زندگی در گذشته نابخردانه است. این طرز تفکر به او اجازه می‌دهد تا بدون ترس از موانع عبور کند. در صحبت با الیکا، شاهزاده آشکار می‌کند که پدر و مادرش برای کمک به حکومتی دیگر، او را به نزدیکانشان سپردند.


والدینش متعهد شدند که به دنبال او خواهند آمد اما هرگز نیامدند، و شاهزاده گمان می‌کند که آنها مرده‌اند. او عمل آنها را "جنگیدن برای دیگری" توصیف می‌کند و آنرا کاری بیهوده می‌شمارد. در انتهای داستان، به نظر می‌رسد شاهزاده به الیکا علاقه‌مند شده و نسبت به او احساس مسئولیت می‌کند. اما در عین حال بلندپرواز و در آرزوی ثروت است.


در پایان Epilogue، با توجه به این که شاهزاده نمی‌خواهد الیکا او را تنها بگذارد، آشکار می‌شود که شاهزاده حقیقتا الیکا را دوست دارد. با این حال، به نظر می‌رسد شاهزاده در Fallen King و پس از تطهیر سرزمینی دیگر، دوری الیکا را می‌پذیرد.

27765246742661292072.png


توانایی ها


  • وضعیت جسمانی عالی: شاهزاده (مانند همتای خود در سه‌گانه‌ی شن‌های زمان) از لحاظ جسمانی خارق العاده و در بالاترین سطح ممکن است. سرعت، نیرو، استقامت، توان، چابکی و عکس العمل‌های او به وی اجازه می‌دهد تا کارهایی فرای تصور انجام دهد، که برخی غیرممکن هستند.
بسیار نیرومند
بالاترین سطح استقامت
بالاترین سطح توان
بسیار چابک
عکس العمل‌های سریع

  • شمشیرزن ماهر: شاهزاده بارها توانایی خود در استفاده از شمشیر را در هنگام مبارزه با سربازان اهریمن به نمایش می‌گذارد.
  • دزد چیره‌دست: با وجود اینکه مهارت وی در سرقت هیچگاه به نمایش گذاشته نمی‌شوند، اما از آنجا که وی از راه دزدی امرار معاش می‌کند می‌توان نتیجه گرفت سارق بامهارتی است.
  • متخصص اسلحه: شاهزاده علاوه بر مهارت خیره‌کننده در استفاده از شمشیر، از دستکش آهنی خود نیز برای مقاصد گوناگون استفاده می‌کند.
جادو
جدا از توانایی‌های خارق العاده، شاهزاده هیچگونه قدرت جادویی ندارد.​
20441351380907839037.png

29945585055733154040.png

45640391256005057767.jpg

  • کار صداگذاری شاهزاده را، Nolan North انجام داده است. از سایر کارهای وی می‌توان به صداگذاری Nathan Drake در سری آثار Uncharted و Desmond Miles در سری عنوان‌های Assassin's Creed اشاره کرد



  • Ubisoft برای طراحی شخصیت شاهزاده، از افرادی چون سنباد در هزار و یک شب، Han Solo در Star Wars و Aragorn در The Lord of the Rings الهام گرفته است.
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
شما لطف دارید.

فقط دوستان چندتا نکته رو ذکر کنم

اول اینکه این مطلب، روز شنبه نوشته شد و حتی منتشر شد اما بلافاصله پاک شد. چون مرورگر بنده، Google Chrome تصاویر را اونطوری که می‌خواستم نشان نمی‌داد و فوق العاده تصاویر کوچک می‌شدند. بعد از کلی اذیت مدیران سایت، جناب آقای هادی عزیز ( Evil ) که (واقعا صمیمانه از ایشان ممنونم چون قصد داشتم کل مطلب رو پاک کنم و از نو بنویسم) به بنده اطلاع دادند که مطلب در Firefox و IE درست نشان داده میشه.
همین الآن هم Google Chrome در نشان دادن عکس مشکل داره. پس با عرض معذرت خدمت دوستان، برای مطالعه این مطلب Firefox پیشنهاد میشه و از عزیزان اگر کسی اطلاع داره که چطور میشه این اشکال رو برطرف کرد ممنون میشم به بنده اطلاع بده.

اگر مطلب جایی ناقص یا اشتباه بود و یا هر مشکلی داشت، خواهشا به من اطلاع بدید.

بیوگرافی الیکا به احتمال زیاد فردا
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
Elika

27612696854214619853.jpg

What is one grain of sand in the desert? ...What is one grain of sand in the storm


الیکا، دختر پادشاه، شاهدخت جوان قوم اهورا و خادم Ormazd خدای نور است. او وظیفه دارد از معبد و درخت زندگی به هر قیمتی محافظت کند.

69076012338488791629.png
الیکا تنها فرزند پادشاه است. با در نظر گرفتن سخنان الیکا این گونه به نظر می‌رسد که ملکه، مادر الیکا، سه سال پیش از حوادث داستان درگذشته است. این حادثه سبب دگرگونی خلق و خوی پادشاه شد و از این رو به پادشاه سوگوار شهرت یافت. پادشاه که هنوز در غم از دست دادن همسر خود به سر می‌برد، خبر کشته شدن دخترش را می‌شنود. پادشاه که نمی‌تواند سوگ از دست دادن دخترش را تحمل کند، به وظیفه‌اش به عنوان پادشاه اهورائیان پشت می‌کند و آنچه را که از آن منع شده، انجام می‌دهد.

او با اهریمن معامله می‌کند تا در ازای آزادسازی او، اهریمن دخترش را به وی بازگرداند. این اتفاق می‌افتد و الیکا به زندگی باز‌می‌گردد. اما متوجه اقدام پدرش می‌شود و از دست او می‌گریزد. پادشاه ملتسمانه از الیکا می‌خواهد تا بازگردد و باور دارد ماموریت اهورائیان پایان یافته و نیازی به مراقبت از درخت نیست.

الیکا در حین فرار، با شاهزاده ملاقات می‌کند و متوجه قدرت‌های جادویی خود، می‌شود. نیروهایی که نسل ها در میان اهورائیان وجود نداشت و محو شده بود. الیکا از شاهزاده می‌خواهد تا معبد او را همراهی کند تا بتواند با گذر از میان سربازان، پادشاه را متوقف کند. اما با رسیدن به معبد، جنگی بین پادشاه و شاهزاده در‌می‌گیرد و پادشاه درخت زندگی را قطع و اهریمن را آزاد می‌کند.

الیکا با شاهزاده همراه می‌شود تا سرزمین را از فساد اهریمن پاک کنند. نیروهای جادویی او، شاهزاده را از مرگ نجات می‌دهند و شاهزاده نیز با کمک الیکا، سربازان اهریمن را شکست می‌دهد.

با تطهیر کامل سرزمین، الیکا و شاهزاده به معبد باز‌می‌گردند تا اهریمن را برای همیشه محبوس کنند. پس از نزاعی با پادشاه و اهریمن، الیکا و شاهزاده موفق می‌شوند تا درخت حیات را بار دیگر احیا کنند، اما در پایان، الیکا برای ایجاد آخرین سد، نیروی زندگی خود را به درخت می‌بخشد و جان خود را فدا می‌کند.
30342209374042660225.png

90661942939224831298.png
80366159976563444850.jpg
الیکا در ابتدا نسبت به شاهزاده، حالتی تدافعی دارد و از گذشته‌ی خود سخن نمی‌گوید. با این حال، وی در طی سفر به تدریج به شاهزاده اعتماد پیدا می‌کند و در رابطه با گذشته‌اش صحبت می‌کند. الیکا از اهریمن و تباه‌شدگان بسیار مطلع است و تاریخچه‌ی هر مکان و هر شخص را با جزئیات شرح می‌دهد.

الیکا اصرار شاهزاده برای رها‌ کردن پادشاه را نمی‌پذیرد و برای نجات دادن او تلاش می‌کند. با این وجود، او پس از مدتی منصرف می‌شود و با شاهزاده، هم عقیده می‌گردد. او با ادامه‌ی داستان، صمیمی‌تر شده و بیشتر و بیشتر به شاهزاده، علاقه‌مند می‌شود.

الیکا معتقد است همه‌ی تباه‌شدگان، پلید نیستند. صحبت‌های او با جنگجو برای مبارزه با اهریمن و دفاعش از شکارچی، پس از بدگویی شاهزاده، بیانگر این موضوع است. او همچنین در برابر سخنان شاهزاده نسبت به پادشاه، از پدرش دفاع می‌کند و در هر بار رویارویی با پادشاه، سعی می‌کند او را با صحبت، از دست اهریمن رها کند.

باور الیکا در آخرین مبارزه با جنگجو، اثبات می‌شود. او در آخرین لحظات و پیش از نابودی، الیکا و شاهزاده را به محلی امن پرتاب می‌کند و آنها را نجات می‌دهد. شکارچی نیز اگرچه تا آخرین لحظه اصلاح نمی‌شود، اما پس از شکست، الیکا با ملایمت با او سخن می‌گوید و او را از خدمت اهریمن، آزاد می‌کند و برای هر دوی آنها آرزوی آرامش می‌کند. اما پادشاه، با پریدن درون تباهی، به الیکا فرصت نداد تا او را نجات دهد.

الیکا با کیمیاگر با عطوفت کمتری برخورد می‌کند. او به اهورائیان خیانت کرد و از علم خود برای ساختن ابزار و نیرو برای اهریمن استفاده کرد.
و معشوقه کاملا مورد نفرت الیکاست. زیرا او علاوه بر اغوای شاهزاده، قصد دارد میان او و الیکا فاصله ایجاد کند. از این رو الیکا او را با خشنودی تمام از بین می‌برد.

24721546843761799068.png
02188305859307979781.png




ظاهر الیکا در ابتدای ساخت Prince of Persia با ظاهر نهایی وی، تفاوت بسیاری دارد. در طراحی اولیه، گیسوان او بلند و سفیدرنگ‌اند، الیکا کفش به پا دارد و پیراهنی سرخ می‌پوشد. او همچنین یک جفت خنجر به کمر می‌بندد.

طراحی اولیه‌ی الیکا نخستین بار، در تصاویر افشا شده از بازی، رویت شد. با پایان یافتن Epilogue، بازیکنان قادرند ظاهر اولیه‌ی الیکا را انتخاب کنند و در نسخه‌ی PC، این پوسته در بازی اصلی وجود دارد.

در طراحی نهایی، الیکا پیراهنی چاک چاک و شلواری قهوه‌ای رنگ می‌پوشد، پابرهنه است و خلخالی طلایی رنگ بر مچ پای چپش بسته است.

برای الیکا علاوه بر این دو طراحی، دو پوسته‌ی دیگر نیز موجود است. یکی ظاهر کاراکتر Jade از عنوان Beyond Good & Evil و دیگری، ظاهر کاراکتر Farrah از اثر The Sands of Time.

46715194739636015046.png
توانایی‌ها


  • حرکات آکروباتیک: الیکا در تمام مسیر، در کنار شاهزاده است و علاوه بر این‌ که می‌تواند همانند شاهزاده، از موانع مختلف بگذرد، به او در انجام برخی حرکات کمک می‌کند.

  • مبارز توانا: الیکا کاملا قادر است از خود دفاع کند و با استفاده از نیروهایش و با همکاری شاهزاده، سربازان اهریمن را نابود کند و زمانیکه شاهزاده زخمی شده، از او در برابر حملات دفاع نماید.

جادو

الیکا پس از بازگشت به زندگی، نیروهایی سحرآمیز بدست آورد. با این که او مطمئن نیست، اما گمان می‌کند Ormazd این نیروها را به وی اعطا کرده باشد.
ساحر قدرتمند: الیکا می‌تواند از جادویش به طور موثر استفاده ببرد. علیرغم این که او از ماهیت و هدف نیروهایش کاملا آگاه نیست، اما این توانایی‌ها به او اجازه می‌دهند تا در طول مسیر، شاهزاده را یاری کند و با اهریمن بجنگد.


  • تطهیر: الیکا می‌تواند زمین‌های حاصلخیزی را که توسط پلیدی اهریمن تسخیر شده، پاک گرداند. او همچنین می‌تواند تباه‌شدگان را از خدمت اهریمن ازاد سازد و یا آنان را نابود کند.
21272591585449256269.jpg



  • Step of Ormazd: به الیکا این قدرت را می‌دهد تا مستقیما به لوح بعدی منتقل شود.



  • Hand of Ormzad: نیرویی که الیکا و شاهزاده را به سمت لوح بعدی می‌کشاند
56860587691335130957.jpg
96865897465249770524.jpg


  • Breath of Ormazd: این لوح توانایی دویدن مسافتی طولانی بر روی دیوار‌ها را به شاهزاده و الیکا اعطا می‌کند.



  • Wings of Ormazd: لوحی که به الیکا امکان پرواز می‌دهد.
00640222159894179107.jpg

53532321168660140775.png

  • کار صداگذاری الیکا، توسط Kari Wahlgren انجام شده است.

  • در شرایط متفاوت، الیکا عباراتی به زبان پارسی همچون "راه را نشانم بده" بیان می‌کند.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر