چگونگی modingکردن بازی rome:total war

vampire may cry

کاربر سایت
May 14, 2007
347
بچه ها تو این تاپیک می خوام بهتون یاد بدم چه جوری این بازی رو مودینگ کنید.بگذارید برای شروع کار بهتون بگم مودینگ یعنی چی:مودینگ کلا به ایجاد تغییر در یک بازی بدون نیاز به برنامه نویسی می گن تو این بازی می شه باهاش یک سرباز رو از کشوری به کشور دیگر برد یا یک campaignجدید با یک mappه جدید ساخت و.....بدون برنامه نویسی.اگر دیدم به اندازه کافی طرفدار داشت شاید یک گروه ساختیم و یک modجدید برای بازی روم بسازیم.
 

vampire may cry

کاربر سایت
May 14, 2007
347
درس1:
بگذارید برای شروع از یک درس بسیار ساده شروع کنیم:انتقال دادن یک سرباز از کشوری به کشور دیگر:اینجا مثلا من می خواهم نیروی فیل سوار سلوکیان رو به روم انتقال بدم:برای اینکار به فیل dataه بازی روم رفته (اگر اشتباه نکنم در پایین های صفحه)فایلی را با فورمت.txtبه نام export_descer_unit پیدا کرده آن را باز می کنیم.همان طور که شاید متوجه شده باشید می بینیم که اسامی تمام نیروهای بازی در این لیست آورده شده و روبه روی آن نام کشور هایی که می توانند آن را بسازند را می بینیم حال بگردید و نام greek elephant smallرا پیدا کنید و رو به روی آن اسم کشور selucidیا همان سلوکیان را می بینید حالا جلوی اسم این کشور علامت ((,))را می گذاریم و نام کشوری را که می خواهیم که این نیرو را بسازید را جلوی آ بنویسید.
تذکر مهم:همیشه در ادیت یک کپی از فایل اصلی را روی کامپیوتر داشته باشید که اگر با مشکل مواجه شدید به راحتی آن را درست کنید
حال در همان فایل dataبه دنبال فایل txtدیگری به نام:export_descr_buildingsرا پیدا باز کنید همان طور که شاید متوجه شده باشید لیستی از خانه ها و نیروهایی که آن(البته بهتر است بگوییم امارت.)خانه می توان ساخت را می بینید دوباره greek elephant smallرا پیدا آن را کپی و در خانه ای که می خواهید نیرو در آن ساخته شود pasteکنید.توجه داشته باشید که در قسمت آخر جمله این عبارت را می بینید:and resource elephantاین بدین معنا است که شما این نیرو را فقط در منطقه ای می توانید بسازید که در آن فیل هست مثل carthageها حال اگر می خواهید که این نیرو را همه جا بسازید باید این عبارت را پاک کنید.
خوب الان می تونید این نیرو رو برای روم بسازیدو درون بازی ازش استفاده کنید اما عکس این نیرو در بازی به صورت عکس نیروهای مردمی(peasents)طوسی دیده می شود در آینده چگونگی رفع آن را نیز خواهم گفت:biggrin1:(منظور از عکس نیرو همان unit cardه خودمان است.)
 

vampire may cry

کاربر سایت
May 14, 2007
347
خیلی ببخشید که یک مدت طولانی هیچ پست جدیدی نداشت این تاپیک به خاطر این بود که من مسافرت بودم:blushing:و دوم اینکه خوشحال شدم که لا عقل 3-4تا از بچه ها ار این تاپیک خوششون اومد:cheesygri

ادامه درس 1:
خوب تو این در شما نیاز به یک برنامه دارید که لینکش اینه:
http://rapidshare.com/files/53962170/IDX_extractor.zip
خوب توی همین فایل یک readmeه انگلیسی هست که چگونگی کار کردن با این برنامه رو بهتون گفته اگه مشکلی تو فهمیدنش دارید اینجا بپرسید خوب بعد که با لستفاده از این برنامه فیل packرو ;i واقع در فولدر dataاستunpackکردید دو فایل:
Data\UI\UNITS\SELEUCID\#GREEK_ELEPHANT_SMALL.tga
Data\UI\UNIT_INFO\SELEUCID\GREEK_ELEPHANT_SMALL_INFO.tga
رو پیدا کنید سپس آخرین کار اینه که(این قسمت یکم فهمیدنش سخته ولی نمی دونم چه جوری بهتون بگم امیدوارزم متوجه بشید)حالا تو همون فیل dataای که به وسیلهی برنامه ای که بهتون دادم unpackکردید فایل های مربوط به کشوری که قرار نیرو ها رو بهشون انقال بدید رو پیدا کرده و به ترتیب این دو فیل را در فایل های مربوطه کشوری که قراره نیروها توش باشن pasteکنید(اگر متوجه نمی شید بگید کاملا توضیح بدم بهتون چون خودم هم دقیقا متوجه نمی شم که چی دارم می گم!:blushing:)
خوب حالا همه چیز تموم شد ولی باز یک مشکل هست اینکه مثلا دولت سلوکوس نیروهاش رنگ طوسی هستن اما یونانی هل سفید(مثلا اگه قرار باشه که فیل سوار سلوکوسی رو به یونان بفرستید.حالا من این 2کشور رو انتخاب کردم چون رنگ هاشون نزدیک به هم است.)با وجود اینکه نیروی فیل سوار در سپاه یونان است اما هنوز لباسشون رنگ طوسی داره برای رفع این باید یک چیز هایی در مورد photoshopیا هر برنامه ای که بتونه فایل های tgaرو باز کنه و هم بتونید با قلم روش بکشید یک چیز هایی بدونید(یعنی فایل Data\UI\UNITS\SELEUCID\#GREEK_ELEPHANT_SMALL.tgaرا باز کنید و رنگ لباس نیرو رو عوض کنید یا اصلا قیافش رو عوض کنید.)که من همچین اطلاعاتی ندارم:blushing:
=============================================
راستی اگه کسی همچین برنامه ای که گفتم داره ابنجا برای دانلود بگذاره لطفا چون تو درس بعدی هم خیلی مورد نیاز هستش.
 

khosro-parviz

کاربر سایت
Sep 26, 2007
166
نام
بهرام
درود بر شما آقای Vampire may cry ادامه بدهید من نیز بارها این بازی را مود کردم و نقشه های جدید ساختم و... بیایید با هم همکاری کنیم.
 

vampire may cry

کاربر سایت
May 14, 2007
347
درود بر شما آقای Vampire may cry ادامه بدهید من نیز بارها این بازی را مود کردم و نقشه های جدید ساختم و... بیایید با هم همکاری کنیم.
حتما این کار را خواهم کرد
========================
ببخشید که این تاپیک مدتی است که updateنشده به زودی بحث ساخت campaignه جدید رو آغاز خواهیم کرد
 

khosro-parviz

کاربر سایت
Sep 26, 2007
166
نام
بهرام
خوب حالا همه چیز تموم شد ولی باز یک مشکل هست اینکه مثلا دولت سلوکوس نیروهاش رنگ طوسی هستن اما یونانی هل سفید(مثلا اگه قرار باشه که فیل سوار سلوکوسی رو به یونان بفرستید.حالا من این 2کشور رو انتخاب کردم چون رنگ هاشون نزدیک به هم است.)با وجود اینکه نیروی فیل سوار در سپاه یونان است اما هنوز لباسشون رنگ طوسی داره برای رفع این باید یک چیز هایی در مورد photoshopیا هر برنامه ای که بتونه فایل های tgaرو باز کنه و هم بتونید با قلم روش بکشید یک چیز هایی بدونید(یعنی فایل Data\UI\UNITS\SELEUCID\#GREEK_ELEPHANT_SMALL.tgaر ا باز کنید و رنگ لباس نیرو رو عوض کنید یا اصلا قیافش رو عوض کنید.)که من همچین اطلاعاتی ندارم:blushing:

صد در صد چنین برنامه ای وجود دارد ولی نه با دستکاری فایل های TGA با برنامه ای گرافیکی می توانید فایل هایی که در پوشه model_unit?? می باشتد دستکاری کنید. لینک چنین برنامه ای را ندارم ولی مطمئن هستم که وجود دارد چون بارها در فروم های سایت های مربوط به این بازی آن را دیده ام.

هر برنامه ی اضافه و یا دستکاری کننده ی بازی Rome:Total war را می خواهی در اینترنت و فروم های سایت های معتبر خارجی جستجو کن. من خودم پچ 1.3 و 1.5 را نصب کردم و کرک آنها را هم به بدبختی گیر آوردم ولی سایت آنها را به یاد ندارم برنامه ای را هم دانلود کردم که راحت می شد campaing های جدیدی ساخت. یک مود دیگر هم برای این بازی آمده به نام RISE 0F PERSIA 2 که باید به روی ورژن 5 این بازی نصب شود که در آن کوروش بزرگ پادشاه ایران حضور دارد و شما کشور ایران هستید . تا ریخ بازی نیز مربوط به دوران همخامنشی ایران است ( 550 قبل از میلاد ) در این مود تمام نقشه ی ایران همخامنش تا یونان وجود دارد. در این سایت (www.riseofpersia.com می توانید در فروم و تاپیک اول که عنوان مهم را داراست آن را دانلود کنید که بسیار جذاب است و حجم آن حدود 109 مگابایت است.
 
آخرین ویرایش:

Pzt_Kami

کاربر سایت
Sep 27, 2007
394
نام
کامبیز
با درود
@khosro-parviz
دوستِ عزيز Crack'e 1.3 va 1,5 رو از این سايت بگير :
www.gamecopyworld.com
Patch رم رو هم که ديگه راحت ميشه پيدا و دانلود كرد. اما به Rise of Persia اشاره کردی ،بايد بگم که من بيش از يک سال هست که این مد رو ميشناسم.RoP بسيار مدِ جالب و خوبى ،ولى هنوز تكميل نشده. مدهاى خيلی بهترى هم هست (هر چند این modha هم هنوز در دست سخت هستن !) اما ميتونى انها رو هم امتحان كنى. مانندِ Europa barbarorum (www.europabarbarorum.com Invasio barbarorum که اولى شامل Parthian هم هست ،و دومى ايران ساسانى رو نيز شامل ميشه (من Sassanid adviser در Invasio Barbarorum هستم).
در صورتِ تمايل ،بيشتر توضيح خواهم داد.

سپاس
Kami

P.S:ضمنا NickName خيلی جالب :thumbup:
 

khosro-parviz

کاربر سایت
Sep 26, 2007
166
نام
بهرام
درود بر شما آقای کامبیز.
فکر می کنم شما در Rise: of PERSIA عضو هستید. آیا نمی دانید این مد کی تکمیل می شود؟ اگر تکمیل شود برای فروش به بازار می آِید؟ شما در ساخت این مد ها همکاری کرده اید؟ اگر ممکن است بیشتر توضیح دهید. ما مشتاق سخنان شما می باشیم.
پرسش دیگری نیز داشتم این مد : INVASIO barbarorum را باید به روی نسخه ی الحاقی barbarian invasion نصب کنیم؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر