همه چیز درباره Xbox One (پست اول تاپیک حتما خوانده شود)

Hamidrezatop

کاربر سایت
Dec 6, 2011
791
نام
Hamidreza
ویرایش مدیریت:در این تاپیک فقط در خصوص XBox One و مباحث مرتبط با اون بحث کنید.
در صورت مشاهده هر گونه تبلیغات برای فروش، تبلیغات فروشگاه خاص و یا بحث های مقایسه ای، با خاطی بدون دادن تذکر برخورد خواهد شد.

کنسول بازی جدید مایکروسافت رونمایی شد: Xbox One

500x341xXbox-one-family-narenji.jpg,q1369167082.pagespeed.ic.Bu1U2Id0Aj.jpg





و سر انجام Xbox جدید رونمای شد، نه با پسوند 720 و نه Infinity؛ بلکه خیلی ساده، Xbox One.

دان متریک از شوق مایکروسافت به ارائه یک سیستم سرگرمی یکپارچه صحبت کرد تا همه پیچیدگی ها به کنار رود. یک سیستم ساده، سریع و کامل. اما این سیستم سریع و کامل چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از برجسته ترین ویژگی ها، قابلیت کنترل صوتی است.

کافی است به آن بگویید "Xbox on" تا روشن شود و تلویزیون را هم روشن نماید و صفحه خانگی کاملا شخصی و آماده آپدیت زنده بازی ها را به نمایش بگذارد. صفحه ای با زبان طراحی آشنای ویندوز 8. با جسچرهای حرکتی که کینکت آنها را تشخیص می دهد، حرکت بین صفحات مختلف میسر می شود و کافی است بگویید "Xbox, Go Home" تا به صفحه خانگی برگردید.

بگویید "Xbox, watch TV" تا ایکس باکس وان شما را به تماشای تلویزیون دعوت کند. بگویید "Xbox, game" یا "go to TV" یا "go to music" تا بلافاصله به جاهای مورد علاقه تان رهنمون شوید. بی درنگ و سریع با اینترنت اکسپلورر وبگردی کنید و ... الی آخر.

از هر جایی در سیستم، می توانید دست های تان را باز کرده و مثل جسچر معروف pinch یا نشگون گرفتن -منتهی اینجا با دو دست- به صفحه خانگی برگردید.

حالت جدیدی برای ایکس باکس داریم به نام Snap. می توانید با گفتن Snap Internet Explorer صفحه این مرورگر را در بخش سمت راست تلویوزین داشته باشید. پیشتازان فضا را در سمت چپ ببینید و در سمت راست به مرور وب بپردازید.


نگاهی به زیر کاپوت. بدون اشاره مشخصی به شرکت سازنده پردازنده، با یک CPU هشت هسته ای، 8 گیگابایت رم، 500 گیگابایت هارد دیسک، درایو بلو-ری، وای-فای 802.11n، پورت خروجی و ورودی HDMI و پورت یو اس بی 3 روبرو هستیم.

در معماری نرم افزاری ایکس باکس وان، سه سیستم عامل وجود دارد. اولی Xbox OS است، دومی کرنل ویندوز و سومی رابط بین این دو برای ارائه عملکردی نرم حین سوییچ بین وظایف و چند وظیفگی.

تکمیلی: پردازنده دستگاه ساخت AMD است.








هر ایکس باکس وان. یک کینکت جدید





در کنار هر ایکس باکس وان یک سنسور کینکت جدید نیز عرضه می شود. در بخش سخت افزار شاهد دوربین HD با کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم در ثانیه، سیستم تشخیص رنگی RGB، تکنولوژی TOF (مخفف Time of Flight) و میکروفون های ردیفی هستیم. مایکروسافت می گوید فناوری های به کار رفته در بخش پهنای باند، تحلیل داده و دوربین کینکت، در کلاس علوم هوا-فضا هستند.

دوربین HD با گستره دید باز، جهشی بزرگ نسبت به دوربین VGA نسل قبل است و حرکات کوچک در بازو و شانه افراد را هم تشخیص می دهد. حتی موقعی که در حال تمرین ورزشی هستید، کینکت سرعت تپش قلب شما را هم اندازه می گیرد. در بخش میکروفون هم، صدای هر فرد آنالیز می شود و از آن پس کینکت و ایکس باکس با شناسایی آن فرد، تنظیمات اختصاصی او را اجرا می کنند.

کینکت جدید حتی این قابلیت را دارد که با دسته بازی ایکس باکس وان هم تعامل و برخی از اعمال در محیط بازی ها را به همراهی آن اجرا کند. به عنوان مثال کافی است دسته بازی را بردارید و بالا ببرید، تا شخصیت جنگجوی شما در بازی هم سپرش را بالا ببرد.

کینکت جدید با سرعت فوق العاده بالای 2 گیگابایت در ثانیه، محیط پیرامون را تجزیه و تحلیل می کند تا بتواند بهترین خوانش را از حرکات شما داشته باشد. برای مایکروسافت کینکت همیشه آن روح نامرئی بوده که باعث یکپارچگی پلتفرم ایکس باکس شده.










دسته بازی جدید برای ایکس باکس وان


سخت افزارایکس باکس جدید علاوه برسنسور حرکتی جدید کینک به یک دسته بازی یا کنترلر جدید نیز مزین شده. با اینکه اعتراض نسبت به کنترلر ایکس باکس 360 بسیار اندک بود ولی مایکروسافت دسته بازی دوست داشتنی خود را با یک به روز رسانی کامل و جدید روانه بازار خواهد کرد.

40 نوآوری در زمینه طراحی و مسائل فنی دسته بازی ایکس باکس صورت گرفته از جمله پد هدایتی جدید همراه کنترل های شستی، باتری یکپارچه، و بدنه ارگونومیک. ماشه های جدید نیز از طریق ویبره، بازخوردهای تکانه ای را به سر انگشت بازیکنان انتقال می دهند.

مایکروسافت می گوید این دسته بازی از نو بازطراحی شده تا به صورت یکپارچه با کینکت جدید کار کند و با استفاده از تکنولوژی وای-فای دایرکت با سیستم هماهنگ می شود.




ایکس باکس وان . از بازی های ایکس باکس 360 پشتیبانی بومی نمی کند.

ساعتی قبل ایکس باکس وانمعرفی شد و حالا کم کم جزئیات دارند از پس پرده بیرون می افتند.

مارک وایتن نایب رییس بخش Xbox Live به The Verge گفته که ایکس باکس وان از هیچ یک از بازی های ایکس باکس 360 پشتیبانی ذاتی نخواهد کرد. این ناسازگاری به خاطر تغییر معماری سخت افزاری ایکس باکس وان است که نسبت به ایکس باکس 360 تفاوت دارد.

اما با این حال ایکس باکس وان از طریق شبیه سازی خواهد توانست از 450 بازی اوریجینال ایکس باکس پشتیبانی کند.

پلی استیشن 4 نیز از چنین مشکلی رنج می برد و نمی تواند به طور بومی (Native) از بازی های پلی استیشن 3 پشتیبانی کند زیرا با پردازنده x86 ساخت AMD تجهیز شده است. سونی نیز قصد دارد از طریق شبیه سازی و استریم بخشی از بازی های قدیمی را به کنسول جدید خود بیاورد.







ایکس باکس وان نیازی به اتصال دایمی به اینترنت ندارد.

یکی از شایعاتی که پیش از معرفی ایکس باکس وان وجود داشت این بود که مایکروسافت کاربران را مجبور به اتصال دائمی به اینترنت خواهد کرد. حالا شرکت بیل گیتس و شرکا می گوید گرچه ایکس باکس وان نیاز به اتصال اینترنتی دارد ولی لازم نیست که "همیشه" به آن متصل باشد.

فرق این دو مورد در این است که بازیکنان ایکس باکس وان در صورت قطع شدن اتصال به اینترنت، از بازی محروم نخواهند شد. مایکروسافت می گوید: «ما آن را طوری طراحی کرده ایم که شما بتوانید به بازی، تماشای فیلم های بلو-ری و مشاهده تلویزیون بپردازید حتی اگر اتصال به اینترنت قطع شود.»

با وجود عدم الزام مایکروسافت، توسعه دهندگان می توانند بازی هایی بسازند که بدون اتصال به اینترنت کار نکنند!

شایعه دوم در این زمینه، آن بود که نوع فعال سازی اینترنتی بازی ها مانع از اجرای بازی های دست دوم خواهد شد ولی مایکروسافت این مورد را هم رد کرده و می گوید که کاربران قادر به معاوضه و فروش بازی های کار کرده خواهند بود. البته قرار است جزئیات بیشتر در آینده اعلام شود. گویا برای اجرای دیسک های دست دوم، هزینه ای هم باید به مایکروسافت داده شود.






ایکس باکس وان دائماً در حال گوش کردن است


حتما می دانید که این کنسول جدید با شنیدن دستور "Xbox on" روشن شده و تلویزیون را هم روشن می کند. این به معنای آن است که ایکس باکس وان "همیشه" در حال گوش کردن به صداهای اطراف است، زیرا مایکروسافت می خواهد پاسخ گویی آن به کاربر آنی و طبیعی باشد. به همین منظور کینکت جدید همراه هر کنسول ایکس باکس وان عرضه می شود تا گیرنده صدای کاربر باشد.

در اصل کینکت جدید برای همه کار به کمک کاربر می آید: جا به جایی بین بازی ها، فیلم ها، مرور وب، و پخش زنده تلویزیون، همه می توانند با دستورات صوتی صورت بگیرند. به خاطر همین وابستگی به قدرت عملیاتی کینکت است که مایکروسافت آن را جزئی جدایی ناپذیر از ایکس باکس جدید خواسته.

دوربین و میکروفون جدید کینکت آنقدر حساس هستند که می توانند حضور فرد را تشخیص داده، حتی موقع تمرین متوجه سرعت ضربان قلب او نیز بشوند و صدای هر کاربر را از کاربر دیگر تشخیص دهند.

البته که قدرت شنیداری کینکت جدید به معنای آن نیست که هر چیزی در محیط اطراف را ضبط می کند ولی با این حال، این وضعیت می تواند نگرانی های حریم خصوص -شبیه مورد گوگل گلس- را دامن بزند.

برای ضبط ویدیوی یک نفر با گوگل گلس باید به او خیره شد که این می تواند قابل تشخیص باشد، ولی دوربین ثابت کینکت چطور؟ آن که دیگر با لنز گسترده خود دائماً در حال خیره بودن به اتاق است. چه می شود اگر کسی با یک بد افزار آن را هک کند؟

البته مایکروسافت می گوید که ایکس باکس وان در حال آماده به کار، در وضعیت فوق کم مصرف قرار خواهد داشت که در اصل وضعیت شنیدن دستور بیدار باش است. می شود حدس زد که در چنین وضعیتی سیستم عامل و پردازنده دستگاه غیر فعال و خاموش خواهند بود.

در کل این مسئله ای نیست که سر انجام پاسخ واضحی برای آن دریافت نشود. باید دید در آینده چه جوابی از مایکروسافت دریافت می شود.





مقایسه سخت افزار ایکس باکس وان . ایکس باکس 360 و پلی استیشن 4

مامور مخصوص حاکم بزرگ، Xbox one بالاخره از راه رسید تا اتاق های نشیمن را تسخیر کند. اما حتما می خواهید مقایسه ای گذرا بین مشخصات سخت افزاری دو نسل ایکس باکس و پلی استیشن 4 (رقیب نسل فعلی) را هم به عنوان یک جمع بندی، داشته باشید.

در اینجا، به ترتیب این مشخصات اصلی مورد مقایسه قرار گرفته اند: پردازنده، گرافیک، رم، حافظه ذخیره سازی، درایو نوری، ورودی/خروجی، اتصالات بی سیم، صدا/ویدیو، و سنسورهای تشخیص حرکت.


xxbox-one-vs-xbox-360-vs-playstation-4.jpg.pagespeed.ic.J5lpzJYDQB.jpg




مایکروسافت: توسعه دهندگان مستقل نمی توانند شخصا بازی های شان را برای ایکس باکس وان عرضه کنند


مایکروسافت پس از مدت ها شایعات ریز و درشت، بالاخره ایکس باکس وان را رونمایی کرد. البته این محصول با غافلگیری هایی چون عدم پشتیبانی از بازی های ایکس باکس ۳۶۰ هم همراه بود. هرچند به نظر می رسد این شوک ها قرار است ادامه داشته باشند.


مایکروسافت روز گذشته تایید کرد توسعه دهندگان و برنامه نویسان مستقل بازی های ایکس باکس وان که به این پلتفرم علاقه مند شده اند، نمی توانند به صورت مستقل بازی های شان را برای فروش در این اکوسیستم عرضه کنند. آنها باید برای انتشار بازی های شان در Xbox Live Arcade حتما با Microsoft Game Studios یا شرکای آن قرارداد همکاری امضا کرده و محصولات شان را از این کانال ها عرضه نمایند.


این خط مشی با آنچه که توسط نینتندو و سونی دنبال می شود، کاملا متفاوت است. سونی با آغوش باز پذیرای توسعه دهندگان مستقل است و از حضور آنها جهت عرضه محتوای تولیدی شان در PlayStation Network استقبال می کند.


با توجه به رقابت این سه تفنگدارِ سرزمینِ کنسول هایِ بازی، ممکن است چنین رویه ای به نقطه ضعف محصول پیش روی مایکروسافت تبدیل شده و باعث کاهش عناوین بازی های آن گردد. و البته از سوی دیگر می تواند به پشتوانه قدرت شرکای سرمایه گذار، کیفیت بالای محصولات را تضمین کند. تنها گذر زمان است که برنده بازی را مشخص می کند.








کنسول ایکس باکس وان و حقایق ناراحت کننده


چند هفته قبل مایکروسافت با معرفی کنسول جدید Xbox oneسر و صدای زیادی به پا کرد و امکانات نسل جدید این کنسول بازی با استقبال زیادی مواجه شد.

اما مایکروسافت تا امروز در مورد سیاست استفاده از بازی های این کنسول به صورت شفاف سخن نگفته بود و نمی دانستیم که این شرکت چه قوانینی برای اجرای بازی ها روی این کنسول وضع کرده است.

اما حالا بخشی از این قوانین اعلام شده که حاوی خبرهای بد است و نشان می دهد که این شرکت برای جلوگیری از استفاده های غیر قانونی، سخت گیری های جدید وضع کرده.

ایکس باکس وان لازم است که به اینترنت متصل باشد. البته نه همیشه. اما مایکروسافت گفته که در هر ۲۴ ساعت کنسول باید یک بار به اینترنت دسترسی داشته باشد تا امکان اجرای بازی های را داشته باشد. سرعت پیشنهادی دسترسی به اینترنت هم 1.5 مگابیت در ثانیه اعلام شده است.

قانون جدید معنی مهمی دارد و اگر مایکروسافت تا پایان روی آن اصرار داشته باشد، به این معنی است که احتمالا برای داشتن این کنسول باید بازی ها را به صورت قانونی خریداری کنید و در کنار آن برای اجرای آنها حتما به اینترنت متصل باشید.

می دانیم که کاربران ایرانی با مشکلات مختلفی برای تهیه قانونی بازی ها مواجه هستند که یکی از آنها قیمت های بسیار بالای آنهاست. حالا اگر بر حسب اتفاق! دسترسی به سرورهای ایکس باکس هم مسدود بشود با مشکل بزرگ دیگری مواجه خواهند شد و احتمالا کنسول جدید برای آنها بلا استفاده خواهد بود.

در کنار این موضوع مایکروسافت محدودیت های تازه ای برای قرض دادن بازی به دوستان هم اعمال کرده است که سبب نارضایتی کاربران شده است.

حال باید ببینیم که تا زمان ورود این کنسول به بازار تغییری در سیاست های مایکروسافت به وجود خواهد آمد یا خیر. نظر شما در این مورد چیست؟


 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: KiDD

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خوشگله مشخصاتش هم که خیلی شبیه ps4 هست. اما این سیستم صوتیش دیگه خیلی بچه بازیه واقعا یعنی چی اپل هم این سیستم رئ روی آیفون داده بود اونم خیلی پیشرفته ترشو که خیلی هم طرفدار نداشت هرچی سونی و نینتندو نو آوری داشتن این ایکس باکس در جا زده اما اینا هیچکدوم مهم نیست بازیه که مشخص میکنه کی برندست باید منتظر بود و دید برای مایکروسافت و فن های متعصبش آرزوی موفقیت میکنم. قبلیا سه چراغ میشدن این جدیدتره احتمالا شیش چراغ میشه:d
 

t-mac

کاربر سایت
Jan 29, 2010
159
نام
Majid
من بیچاره که نتونستنم لایو استریم کنم.
اخه این وضع نت؟؟؟
ولی اینجور که معلومه خیلی باید جالب باشه.
من که میخرم.
تا ریلیز بشه هک بشه برسه ایران .قیمتای نجومیش بیوفته ما بتونیم بخریم فک کنم سال 95 باشه.
 

karamooz

کاربر سایت
May 21, 2010
296
نام
مهدی خطر
فقط میتونم بگم WoW....!!
پیش به سوی وان:d.

ولی خداییش رونمایی به این میگن.نه مثله سونی که یه روز فقط دسته نشون میده,یه روز یه تیزر نشون میده که اگه ادم ندونه ماله PS4 هست,فکر میکنه تبلیغ ابکشه:d.
مایکروسافت از همین روزه اول هم که با معرفی بازیا نشون داد که واقعا اومده بهترین گیما رو برای وان بده.من که به محض کپی خور شدنش میخرم.
 

AmiR2C

کاربر سایت
Nov 14, 2008
1,419
نام
امیر
حمیدرضا جان دستت درد نکنه بابت مطالب ، فقط دوستان اگر خبر دیگه ای پیدا کردین بگید، مخصوصاً راجع به دسته کنسول:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر