روش انتقال سیو به ps2

leon.s

کاربر سایت
Apr 25, 2007
122
سلام
ميخوام روشي رو توضيح بدم كه با استفاده از اون ميتونيد Save بازيهاي مختلف PS2 رو از اينترنت بگيريد و بعد با رايت كردن اونها روي سي دي و گذاشتن اين سي دي توي PS2 اون Save ها رو توي Memory Card دستگاهتون بريزيد و از اونها استفاده كنيد !!!
شما ميتونيد فايلهاي Save رو از اينترنت با فرمتهاي مختلف مثل XPS بگيريد و اونها رو به Memory آپلود كنيد و استفاده كنيد. براي انجام اينكار به چند نرم افزار احتياج داريد كه به ترتيب ميتونيد اونها رو از لينكهاي زير دانلود كنيد :

http://www.richpsx.com/playstation2/utilities/cdgenps2v2.zip
PS2 Save Builder
http://www.freewebs.com/sonyps2blog/files/PS2MENU-K031b.zip
بعد از دانلود كردن اين نرم فزار ها كار رو شروع ميكنيم :
1 ) نرم افزار PS2 Save Builder رو اجرا كنيد و با استفاده از Open فايل Save مورد نظرتون رو باز كنيد.
image001.jpg

2 ) حالا از منوي File گزينه Save رو انتخاب كنيد و فايل رو با پسوند npo ذخيره كنيد. توجه داشته باشيد كه براي هر فايل Save كه ميخوايد اونرو به Memory آپلود كنيد بايد اين كار رو انجام بديد يعني اونرو به فرمت npo تبديل كنيد. هر چند تا فايل Save كه قصد داريد توي Memory بريزيد با اين روش تبديل كنيد.
image002.jpg

3 ) برنامه PS2 Save Builder رو ببنديد.
نکته : تمامی فايلهای لازم برای برنامه PS2MENU-K داخل همون فايل ZIP قرار داره.
4 ) حالا قسمت سخت كار ايجاد كردن يك فايل Image هستش كه بعدا بايد اونرو رو سي دي رايت كنيد و در دستگاهتون قرار بديد ! براي اينكار برنامه CDGENPS2 رو اجرا كنيد و به ترتيبي كه در عكس زير ميبنيد فايلها رو به داخل پنجره سمت راست Drag كنيد. دقت كنيد كه تا فايل PS2MENU.ELF ترتيب بايد حتما همين باشه و بعد از اين فايل شما ميتونيد هر چند تا فايل Save كه در مراحل قبل آماده كرديد به هر ترتيبي كه دوست داريد قرار بديد. اون فايل DUMMY.BIN هم كه در آخر فايلها در تصوير ميبينيد در حقيقت فايل مهمي در كار نيست و فقط براي اين قرار داده شده كه سي دي در دستگاه راحت تر اجرا بشه. اگر از تعداد زيادي فايل Save براي درست كردن سي دي خودتون استفاده ميكنيد يعني در حقيقت حجم سي دي زياد ميشه احتياج نداريد كه اين فايل رو ايجاد كنيد ولي اگر تعداد كمي فايل Save استفاده ميكنيد اين فايل رو ميتونيد بسازيد تا سي دي راحت تر در دستگاه خونده بشه . براي ساختن اين فايل در برنامه CDGENPS2 بعد از اينكه فايلها رو به ترتيب اضافه كرديد ، در آخر كار از منوي EDIT گزينه Create a dummy رو بزنيد و در قسمت نام فايل DUMMY.BIN رو وارد كنيد و در قسمت LBA عدد 30000 رو وارد كنيد و با تيك زدن گزينه Fix size قسمت Size رو هم فعال كنيد و عدد 5 رو وارد كنيد و OK رو بزنيد تا فايل مربوطه به انتهاي فايلها افزوده بشه.
image003.jpg

بعد از اضافه شدن همه فايلها حالا بايد فايل Image رو توليد كنيد. براي اينكار دكمه IMG رو از سمت چپ انتخاب كنيد يا از منوي فايل گزينه Create CD رو انتخاب كنيد و فايل رو با نام دلخواه و در مسير دلخواه با فرمت BIN ذخيره كنيد. باز هم تاكيد ميكنم حتما ترتيب سه فايل اول رو رعايت كنيد و LBA اونها رو با عكس چك كنيد تا يكي باشن تا مشكلي در بوت شدن سي دي ايجاد نشه !!!!!!!!!
5 ) حالا بايد سي دي رو رايت كنيد. براي اينكار ميتونيد از نرم افزارهاي مختلف استفاده كنيد ولي بهتره از Nero استفاده كنيد. براي رايت كردن Image به روي سي دي برنامه Nero رو اجرا كنيد و از منوي Recorder گزينه Burn Image رو انتخاب كنيد و فايل Image رو كه در مرحله قبل ايجاد كرديد باز كنيد كه پسوندي كه بايد انتخاب كنيد CUE هستش و اونرو با سرعت حداكثر 4 رايت كنيد ( چهار !) هر چي با سرعت پايينتر رايت كنيد بهتره ! ميتونيد از سي دي Rewritable هم استفاده كنيد تا بعد از آپلود كردن Save ها سي دي هدر نشه و بعدا هم باز بتونيد روي اون رايت كنيد. البته ممكنه همه PS2 ها نتونند سي دي Rewritable رو بخونند ! ولي من خودم با سي دي Maxell و دستگاه خودم راحت اينكار رو كردم و با سرعت 2 رايت كردم، ولي حتما بايد با سرعت پايين رايت كنيد !
image004.jpg

) در اين مرحله نوبت به آپلود كردن Save ها به Memory ميرسه كه مرحله آخر كار هستش. سي دي كه رايت كردين رو توي دستگاه بذاريد و دستگاه رو ريست كنيد

حالا دكمه R1 رو بزنيد تا منوي برنامه ظاهر بشه
حالا در منو پايين بياييد و روي گزينه cdfs دكمه X (ضربدر) رو بزنيد. محتويات سي دي به نمايش در مياد و شما ميتونيد فايل Save مورد نظر خودتون رو كه پسوند npo داره روش دكمه مثلث رو بزنيد تا به Memory شما آپلود بشه ! حالا بايد صبر كنيد تا فايل منتقل بشه
تمام !!!!!!
اينم از اين، بريد حاليشو ببريد.
موفق باشيد.

-------

در همین رابطه:
اجرا بازی های PS2 با فلش مموری

آموزش رایت سی دی پلی استیشن 2

اجرای بازی از USB و هارد با PS2

آموزش كپي خور کردن پلي استيشن 2

آموزش آنلاین بازی کردن با Ps2
 

bijbij

کاربر سایت
Mar 1, 2007
551
نام
بیژن
درود بر دوست گرامی !

دوست من
از زحمتی که کشیدید و برنامه های مفیدی که معرفی نمودید بسیار سپاسگزارم :love:
امکانش هست که این سه برنامه را در جایی دیگر آپلود بفرمائید تا راحت تر بشود دریافت نمود ؟
مانند راپید شید یا مگا آپلود .
بنده نتوانستم هیچکدام از برنامه ها را دریافت نمایم .
ممنون
 

bijbij

کاربر سایت
Mar 1, 2007
551
نام
بیژن
درود بر دوستان گرامی !

leon.s گرامی
از توجهتون سپاسگزارم
با اجازه شما میخواهم آموزش انتقال ذخیره بازی به روشی دیگر به PS2 را آموزش بدهم .
البته این روش با توجه به آموزش دوستمان leon.s گرامی و برخلاف آن خرج دارد که البته خرجش نیز برای یکبار و یک مورد نیست و کلا" بکارهای دیگر نیز میاید .
در این روش شما به دو وسیله نیاز داری :
  1. CD Codebreaker
  2. فلش مموری (Pen Drive) هر حافظه که البته اگر بخواهید برای کارهای دیگرتان نیز استفاده کنید بهتر است از 1 گیگ بیشتر باشد .
خوب شروع میکنم .
در این روش شما باید این کارها را به ترتیبی که گفته میشود انجام بدهید :
  1. یک فلش مموری (Pen Drive) تهیه کنید .
  2. یک CD Codebreaker با ورژن بالای V8.0 تهیه کنید تا بتواند فایلهای FAT12, FAT16 وFAT32 را پشتیبانی نماید .
  3. فلش مموری را به کامپیوتر وصل کنید ( در مرحله هم میتوانید به اینترنت وصل شوید و فایل را با انتخاب شاخه فلش مموریتان داخل آن ذخیره کنید ( توجه داشته باشید Save/Save As را انتخاب کنید نه Open را و یا پس از دانلود فایلهای ذخیره بازی بر روی کامپیوتر آنها را به فلش مموری انتقال دهید ) .
  4. وقتی اینکار انجام شد فلش مموری در ویندوزهای Windows® 2000 و Windows® XP روی آیکون خارج نمودن USB Device دوبار کلیک نمائید و از لیست فلش مموریتان را انتخاب نمائید تا بتوانید فلش مموریتان را بدون خطر از کامپیوترتان خارج نمائید .
  5. حالا فلش مموریتان را درحالی که PlayStation®2 شما خاموش است به پورت USB آن که در جلوی کنسول قرار دارد وصل کنید .
  6. CD Codebreaker را درون PlayStation®2 خود قرار دهید و دستگاه را روشن نمائید و صبر کنید تا CD بوت شود .
  7. در صفحه نخست گزینه سوم یعنی Device Manager را انتخاب نمائید ( این گزینه تمام موارد و دستگاهای اضافی را که به دستگاه شما وصل است را نشان میدهد ) .
  8. سومین گزینه یعنی فلش مموری را انتخاب نمائید ( این گزینه با وصل بودن فلش مموری روشن خواهد بود ) .
  9. با انتخاب فلش مموریتان لسیتی از ذخیره های بایها که در دارید نمایش داده میشود و شما میتوانید با زدن دکمه ایکس X روی دسته بازیتان یک و یا چند فایل را برای انتقال به کارت حافظه Memory Card PlayStation®2 خود انتخاب نمائید ( توجه داشته باشید که هر تعداد که به فایلهای انتخابی اضافه گردد , زمان انتقال نیز افزایش خواهد یافت ) .
  10. وقتی فایلها را انتخاب نمودید دکمه مثلث را روی دسته بازیتان بزنید تا گزینه Copy ظاهر شود و سپس روی گزینه Copy کلیک نمائید .
  11. پس از اینکار شما باید مکانی که میخواهید فایلهایتان را به آن انتقال انتخاب نمائید و شما میتوانید هرکدام از کارتهای حافظه تان Memory Card را که میخواهید برای دریافت فایلهای ذخیره بازیها انتخاب نمائید و سپس دکمه ایکس X را روی دسته بازی بزنید .
  12. حالا مرحله سخت شروع میشود یعنی مرحله صبر کردن ... صبر کنید تا فایلها ( البته نسبت به حجم آن ) انتقال یابد/یابند . فقط صبر کنید و خواهشمند است بی حوصلگی نکنید چون فایلها بسسسسسسسیار آرام انتقال خواهند یافت و چنانچه با بیحوصلی شما و در میان کار انتقال دستگاه را خاموش و یا به هر نحوی کار را متوفق نمائید همه چیز خراب خواهد شد ( نمیدانم دیگر جه میشود و چه پیش خواهد آمد و عواقب کار با خودتان است کا باید جواب و تاوان بیحوصلگی خود را بدهدید ) .
  13. وقتی کار خاتمه یافت برنامه خود به خود به گزینه فلش مموریتان باز میگردد .
  14. حالا فایلهایی را که با زدن دکمه ایکس X روی دسته بازی انتخاب نموده بودید با زدن همان دکمه از انتخاب در آورید .
  15. از برنامه Device Manager خارج شوید و دستگاه را خاموش و فلش مموری را در آورید .
  16. خوب حالا کار به پایان رسیده و شما میتوانید بازی مورد نظر خود را که فایل ذخیره بازی را در کارت حافظه دستگاه خود ذخیره نمودید را داخل دستگاه گذاشته و لذت ببرید .
چند توصیه ایمنی ( نترسید ... کلا" میگویم ) :
  1. موقع خارج نمودن فلش مووریتان از کامپیوتر حتما" روی Safe Remove برای USB کلیک کنید و پس از کسب اجازه فلش مموریتان را از کامپیوتر خارج نمائید .
  2. موقع وارد و خارج نمودن فلش مموری به دستگاه PlayStation®2 وصل نمائید .
  3. موقع انتقال فایل/فایلهای ذخیره بازی از فلش مموری به کارت حافظه PlayStation®2 صبر و حوصله داشته باشید ( میتوانید در این مدت کتاب بخوانید و یا اگر PSP دارید با آن بازی کنید و ... ) ولی صبر کنید تا کار تمام شود و فکر نکنید که دستگاه گیر کرده و ... .
همین :love:
پایدار باشید
 

bijbij

کاربر سایت
Mar 1, 2007
551
نام
بیژن
درود بر دوست گرامی !

دوست من
leon.s گرامی
من همه کارهایی را که گفتید انجام دادم اما وقتی CD را توی دستگاه میگذارم و آن را Reset میکنم و R1 را میگیرم اتفاقی نمیافتد و آن Menu نمی آید !
مشکل از کجاست ؟
 

leon.s

کاربر سایت
Apr 25, 2007
122
اگه برنامه اجرا شد وقتی دکمه r1 رو میزنی گوشه سمت راست پنجره کوچکی باز میشود اگر هم باز نمی شود مشکل باید از TVشما باشد چون من هم این مشکل رو داشتم
 

bijbij

کاربر سایت
Mar 1, 2007
551
نام
بیژن
درود بر دوست گرامی !

اگه برنامه اجرا شد وقتی دکمه r1 رو میزنی گوشه سمت راست پنجره کوچکی باز میشود اگر هم باز نمی شود مشکل باید از TVشما باشد چون من هم این مشکل رو داشتم
leon گرامی
اصلا" برنامه اجرا نمیشه :(
نشد که نشد .
شاید من در کارم اشتباه میکنم ... پس نکته به نکته میپرسم .
  1. توی این تاپیک دوستمان گفتند فایل را با پسوند iso. ذخیره کنید و شما گفتید npo. کدامش را باید انجام بدهم ( البته من هر دو مورد را انجام دادم ) ؟
  2. توی تصویر اول سه تا فیال هست یک فایل اصلی و دوتا فایل آیکون و آیا باید هرسه را ذخیره کنم یا فقط اولی را .
  3. برای انجام DUMMY.BIN بغل تصویر شما 30000* هست اما برای من 30000+ میزنه .
حالا منتظر راهنمایی شما هستم .
ممنون
 

leon.s

کاربر سایت
Apr 25, 2007
122
سلام دوست عزیز

1. من خودم با npo انجام دادم کار کرد
2.هرسه چون وقتی سیو رو داخل Memoryمیریزی باید یه ایکون برای مشخص شدن داشته باشه
3.برای خود من هم + میزنه
مشکل نداره شاید مشکلت موقع Img گیری باشه یا از سیوهای که داری
اگه سیو بازی رو میخوای بگو بزارم:cool:
 

bijbij

کاربر سایت
Mar 1, 2007
551
نام
بیژن
درود بر دوست گرامی !

سلام دوست عزیز
1. من خودم با npo انجام دادم کار کرد
2.هرسه چون وقتی سیو رو داخل Memoryمیریزی باید یه ایکون برای مشخص شدن داشته باشه
3.برای خود من هم + میزنه
مشکل نداره شاید مشکلت موقع Img گیری باشه یا از سیوهای که داری
اگه سیو بازی رو میخوای بگو بزارم:cool:
نمیدانم :(
من از codebreaker و gameshark هر دو دانلود کردم save هارو .
اگر زحمتشو بکشی که عالی میشه :blushing:
ممنون
 

khatarat

کاربر سایت
May 12, 2007
56
آقای leon.s

آقای leon.s
من بعد از اینکه کارهایی که شما گفتید را انجام دادم سیو ها به مموری آپلود شد ولی در مموری برای اسم آنها می نویسد cruppted data و شکل یک مربع آبی در می آید
و در بازی هم کار نمی کنند مشکل کار کجاست؟
با تشکر
 

leon.s

کاربر سایت
Apr 25, 2007
122
سلام دوست عزیز

آقای leon.s
من بعد از اینکه کارهایی که شما گفتید را انجام دادم سیو ها به مموری آپلود شد ولی در مموری برای اسم آنها می نویسد cruppted data و شکل یک مربع آبی در می آید
و در بازی هم کار نمی کنند مشکل کار کجاست؟
با تشکر
سلام دوست خوبم به جای زدن دکمه مثلث زبدر رابزنید وسیو های مطمعن بگیرید:cool:
 

bijbij

کاربر سایت
Mar 1, 2007
551
نام
بیژن
سلام دوست عزیز

1. من خودم با npo انجام دادم کار کرد
2.هرسه چون وقتی سیو رو داخل Memoryمیریزی باید یه ایکون برای مشخص شدن داشته باشه
3.برای خود من هم + میزنه
مشکل نداره شاید مشکلت موقع Img گیری باشه یا از سیوهای که داری
اگه سیو بازی رو میخوای بگو بزارم:cool:
عزیز اگر برات امکان داره برای من سیو بازیهای :
TRUE CRIME NEW YORK CITY
GTA LIBERTY STORIES
GTA VICE CITY STORIES
ممنون :love:
 

bijbij

کاربر سایت
Mar 1, 2007
551
نام
بیژن
سلام دوست خوبم اینجا می تونی هر سیو یا کدی رو به راحتی پیدا کنی
http://www.cmgsccc.com/
عزیز
ممنون از زحمتی که کشیدی اما من سیوهای بازی رو از همین سایت گرفتم و دارم ولی باید به روش فلش مموری بریزم توی مموری کارت PS2 که نتوانستم و CD CODEBREAKER فلش مموری را نمیخواند و بالا نمی آید .
من همان روشی را میخواهم که شما در پست اول آموزش دادید .
من در IMAGE گیری و شاید کل کار مشکل دارم .
بعباری لقمه حاظر و آماده میخواهم :blushing: که شما دارید تا فقط بریزم توی DVD و بعدش داخل مموری کارت کنم :blushing:
اگر زیاد زحمت دارد و مشکل است راضی به زحمت نیستم :blushing:
ممنون :love:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر