بهترین های دنیای Anime به انتخاب اعضای بازی سنتر (آخرین آپدیت ها با پست 141)

نظر سنجی پایان فصل بهار


  • مجموع رای دهنده‌ها
    12
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
bsgueparo2qwd8l6ux1g.png

تصمیم بر این شد که تاپیک ای جدا از Anime Center بمنظور جمع آوری نظرات و آمارهای انیمه های محبوب ایجاد کنیم و با معرفی آثار خوب، دوستان انیمه بین هر چه بیشتر و بهتر با سایر کارهای قوی آشنا شده و از دیدن آن لذت ببرند.

از اونجایی که جمع دوستان انیمه بین حرفه ای و باسابقه در سایت انگشت شمار هستند و اکثریت انیمه بین ها مثل بنده یا تازه کار هستند و یا تعداد کمی انیمه رو دیدند و یا دنبال می کنند. بر آن شدیم که در قواعد TOP 10 های معمول تغییراتی دهیم تا همه دوستان بتوانند شرکت کنند.

فعلاً برای اغاز کار تاپیک سه مورد در نظر گرفته شده به صورت جدا گانه می توانید در هر کدام از نظرسنجی ها شرکت کرده و با اتمام هر صفحه جمع امتیاز انیمه ی خود را در صفحه ی اول تاپیک مشاهده کنید.

انیمه های به اتمام رسیده Complete Anime
انیمه های درحال پخش Ongoing Anime
فیلم سینمایی Anime Movies


چون جمع آوری رای ها بر اساس پست کاربران صورت میگیره، هر کس می تونه بدون محدودیت TOP های خودش رو بدون تکرار قرار بده و با دیدن هرکار جدیدی که ارزش قرارگیری لیست TOP ـش رو داره، برای اون انیمه یک پست بزنه.

به عنوان مثال، من فقط 5 تا TOP در Complete Anime دارم و لیست ـش رو قرار میدم.
نمونه ی پست:
Complete Anime
Angel Beats
FullMetal Alchemist BrotherHood
Clannad After Story
Death Note
Gantz
با قرار دادن لیست خودم، برای هر کدام از انیمه ها یک امتیاز مثبت در پست دوم تاپیک اضافه میشه و اگر در آینده انیمه (ها) دیگه ای رو دیدم که میتونه در لیست TOP ام باشه، با زدن پست دیگه ای فقط اون کار (ها) جدید رو اضافه میکنم و منتظر اضافه شدن Vote ام به پست دوم تاپیک میشم.
نمونه ی پست:
Complete Anime
Mushi-Shi
Mitsudomoe
Midori no Hibi

پس لزوماً اجباری وجود ندارد که حتماً TOP 10 قرار بدید و فقط انیمه هایی که ارزش قرار گیری در TOP هاتون رو داره میتونید نام ببرید و مانعی برای مجموع کمتر و یا بیشتر از 10 هم وجود ندارد.


در حال حاظر سه سطح قوانین برای پست زدن وجود داره که بیشتر از دوستان حرفه ای انتظار میره که در سطح سوم، برای انتقال اطلاعات به نسل جدید، پست دهند که برای تمامی کاربران الزامی نمی باشد.

Beginner
دوستانی که تازه کار هستند و یا تعداد انیمه های به اتمام رسیده ی کمی دارند، می توانند فقط نام انیمه را برده و از توضحیات در مورد آن ویا قرار دادن عکس، مُبرا هستند و همچنین نیازی به ترتیب دادن TOP های خود ندارند. چون عملاً در نتیجه ی آمارگیری، قرار گیری انیمه در بالا و پایین TOP لیست، تاثیری ندارد.

Amateur
دوستانی که به صورت آماتوری انیمه نگاه می کنند و هدف آنها بیشتر سرگرم شدن است، جدا از قرار دادن TOP خود که دارای ترتیب درجه بندی است، درکنار آن می تواند حس و حال خود را در مورد انیمه گفته و یا دیگران را تشویق به دیدن انیمه کند و همچنین نیازی به قرار دادن عکس و توضیحات نمی باشد.

Professional
از آن دسته از عزیزانی که به صورت حرفه ای انیمه نگاه و دنبال می کنند، انتظار میرد که پست در خور یک انیمه بین حرفه ای بزنند و TOP های خود را به همراه تصویر BoxShot در چند خط معرفی کند.


و اما یک قوانین کلی برای تمامی کاربران است که سعی کنند در مورد داستان و اسپویل های داستانی کمتر صحبت کنند و یا در صورت لوزم حتماً در اسپویلر که تذکر فاش شدن داستان خارج از آن ذکر شده، نظر خود را مطرح کند.

در پایان این پست، تکرار و اشاره کنم که کلیه ی قوانین تاپیک Anime Center در این تاپیک نیز قابل اجرا هستند.
استفاده از تگ مخفی کردن متن (Spoiler) برای بیان موضوعاتی که منجر به آشکار شدن قسمت یا قسمت ‌هایی از انیمه و یا مانگا مانند داستان و یا شخصیت های آن شود اجباری بوده و تمامی کاربران موظف به رعایت آن می باشند. در صورت عدم رعایت، کاربر ابتدا تذکری دریافت خواهد کرد و در صورت تکرار دسترسی وی به مدت 3 روز قطع خواهد شد. بدیهیست که انجام مجدد این عمل می تواند حتی موجب قطع دسترسی دائم شخص نیز بشود.
همچنین کاربران موظف هستند در هنگام ارسال پست، به همراه نام انیمه و یا مانگا، شماره قسمت در انیمه و یا چپتر در مانگا را، خارج از Spoiler ذکر کرده

برای آن دسته از دوستانی که با طریقه ی استفاده ی صحیح از Spoiler آشنایی ندارند، پیشنهاد میکنم متن پنهان زیر که توسط Navid جان تهیه شده است، را بخوانند.

قدم اول:
متن خودتون را بنویسید

cfd5kafgj7dt6nofkt6.gif


قدم دوم:
متن نوشته شده خودتون را انتخاب کنید

hu8rfeh4ugh7gmmd3cc.gif


قدم سوم:
در منوی ابزار فروم
spoiler.gif
را فشار دهید تا بدینوسله بصورت اتوماتیک تگ اسپویلر [ spoiler ] در دو طرف نوشته شما نقش ببندد


umevpd0z3h2vuowipql.gif


نتیجه کار:
متاسفانه مدتی هستش که بسیاری از کاربران از اسپویلر استفاده نمیکنن و با این کارشون حق کاربرانی که بازی را انجام ندادن و یا به اون نقطه مورد نظر نرسیدن و دوستدارن خودشون برسن را زیر پا میگذارن
چون ممکنه بعضی از دوستان ندونن که چطوری از این امکان باید استفاده کرد من توی این پست آموزش اون را میذارم و بدین وسیله جای هیچ بهونه ای باقی نمیمونه

P.S
هر انیمه ای که در این لیست ها قرار می گیرد، حتی اگر Vote کمی هم داشته باشد، به معنی TOP بودن اثر از نظر بیننده هست و این نظر مورد احترام می باشد.
در پایان این P.S بگم که، تاپیک فعلاً به صورت آزمایشی باز شده و به نسبت همیاری دوستان به کارش ادامه میده، از پیشنهاد انتقادت و هر مورد ای که باعث پیشرفت تاپیک و یا بسته شدن تاپیک باشد، استقبال می کنیم.
 
آخرین ویرایش:

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
انیمه های به اتمام رسیده Complete Anime

این پست مخصوص انیمه های به اتمام رسیده است و مجموع Vote های (دفعات تکرار) کاربران به انیمه ها، به ترتیب قرار میگیرد.
در لینک زیر میتوانید لیست کامل Vote ها به همراه مشخصات و معرفی اعضا را مشاهده کنید.

مشاهده لیست - انیمه های به اتمام رسیده Complete Anime
 
آخرین ویرایش:

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
انیمه های بلند درحال پخش Ongoing Anime


این قسمت از پست برای انیمه های بلند در حال پخش است و مجموع Vote های (دفعات تکرار) کاربران به انیمه ها، به ترتیب قرار میگیرد.
در لینک زیر میتوانید لیست کامل Vote ها به همراه مشخصات و معرفی اعضا را مشاهده کنید.

مشاهده لیست - انیمه های بلند درحال پخش Ongoing Anime



انیمه های فصلی درحال پخش Ongoing Anime


این قسمت برای انیمه های در حال پخش بلند و همچنین انیمه های فصل ای می باشد. Vote گیری این بخش برای انیمه های بلند همانند انیمه های به اتمام رسیده می باشد و تفاوتی با آن ندارند، ولی Vote گیری کارهای فصل ای کمی متفاوت است و از طرفی مخاطبان آن نیز برای شرکت کردن در این رای گیری چند مورد رو باید رعایت کنند.

با دیدن هر قسمت از یک انیمه فصل ای، نمره ای از 10 (بدون اعشار) به انیمه می دهید و تا هفته ی دیگر که قسمت بعدی را دیدید، اگر تمایل به تغییر امتیاز قبلی خود دارید، امتیاز قبلی خود را ذکر کرده که از مجموع کسر شده و نمره ی جدید خود را اعلام می کنید تا به مجموع مجدد اضافه شود و میانگین کلی براساس تعداد شرکت کنندگان نیز در این پست مشخص شود.

در پایان هر فصل نیز برای آن تعداد انیمه های که به اتمام رسیدند، یک نظر سنجی چند انتخابی باز می شود که با رای گیری، انیمه های خوب به ترتیب همان مبنای Vote به لیست Complete Anime اضافه میشوند.

البته این کار نیاز به صبر و حوصله داره و باید دوستان تا آخر انیمه مشارکت کنند، ولی نتیجه ی خوبی داره و سایر دوستان با کارهای مهم فصل ای و میزان محبوبیت ـشون و تعداد Vote دهندگان بیشتر آشنا میشند.

مشاهده لیست - انیمه های فصلی درحال پخش Ongoing Anime


مشاهده لیست - انیمه های به اتمام رسیده فصل گذشته Finished Airing
 
آخرین ویرایش:

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
فیلم سینمایی Anime Movies

نهایتاً در این قسمت لیست فیلم سینمایی که دوستان در TOP های خود قرار میدند، بر اساس میزان دفعات تکرار لیست میشه و هر کسی میتونه با مشاهده ی لیست موجود، به انیمه ی مورد نظر خود رای بده تا یک پله بالاتر بیاد و یا انیمه ی جدیدی رو وارد چرخه کند.


مشاهده لیست - فیلم سینمایی Anime Movies
 
آخرین ویرایش:

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
برای شروع از خودم شروع میکنم و یک پست در سطح Beginner میزنم، ایشلا فردا وقت کنم توضیحات ـشون رو قرار میدم.

Complete Anime
Death Note
Angel Beats
Clannad After Story
Mushi-Shi
FullMetal Alchemist BrotherHood

Ongoing Anime
انیمه های بلند
Naruto Shippuuden
One Piece
انیمه های فصلی
Ano Hi Mita Hana no Namae o Boku-tachi wa Mada Shiranai تا قسمت 5 دیدم، بهش 8 از 10 میدم
Hanasaku Iroha تا قسمت 6 دیدم، بهش از 10 امتیاز 9 رو میدم
Gosick تا الان 16 قسمت ـش رو دیدم (17 ـش هم امده که بعداً امتیاز میدم) 8 از 10
Beelzebub تا الان 16 قسمت رو دیدم و 6 بهش میدم، زیادی فیلر داره
Deadman Wonderland چهار قسمت رو دیدم و 5 هم زیادش هست.
Ao no Exorcist چهار قسمت رو دیدم و هنوز ضعیف هستش، 5 میدم

Anime Movies
5Centimeters Per Second
Grave of the Fireflies
The Girl Who Leapt Through Time

فعلاً همین ها کافی هستش، تو پست های بعدی، پست های بهتری با توضیحات میزنم. این پست فقط برای آشنایی بیشتر بودش که دوستان بدونند چطوری Vote ها داده میشه و به سه پست اول اضافه میشند.
 

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
Tokyo Girls - Tokyo Boys

دو بخش Tokyo Girls و Tokyo Boys بخشی برای معرفی چهره هایی که به نوعی به دنیایی انیمه مرتباط هستند، میباشد.
این چهره ها می تونند، از خوانندگان، گویندگان (دوبلورها)، کارگردان ها، مانگا نویس ها و ده ها مورد دیگه باشند که با دنیایی انیمه در ارتباط اند.

این بخش فعلاً Vote گیری نداره و بیشتر بر اساس معرفی چهره های محبوب اعضا هستش که عزیزان باید دقت کنند که یک معرفی هرچند کوتاه ولی خوب و جامع رو برای چهره های TOP خودشون در سطح Pro باید ارسال کنند.

جدیدترین معرفی ها در بالای لیست قرار میگیرد.

 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
فیلم:
Ghost in the Shell ها
Akira
Perfect Blue
تمام آثار میازاکی.


درحال پخش:
One Piece

پایان یافته:
Ghost in the Shell Stand Alone Complex
Ghost in the Shell Stand Alone Complex 2nd GIG
Serial Experiments Lain (قبل از مرگ، باید این انیمه رو ببینید).
Egro Pro.xy
Noir
Rurouni Kenshin OVA

انیمه های بهاری:
Deadman Wonderland
 

Karchect

hardcore will never die, but you will
کاربر سایت
May 26, 2010
4,989
نام
کیان
دستت درد نکنه خلیل جان ...
خیلی وقت پیش این پیشنهاد رو خود من بهت داده بودم ... :d
میون حرفاتون مانگا هم معرفی کنید ...
 

emperor 69

Killer
کاربر سایت
Mar 7, 2008
3,801
نام
حسن
خب منم با اجازه شروع میکنم و با انیمه های بلندم شروع میکنم :d البته فکر نکنین خودم رو Professional حساب کردم ولی گفتم یه کاری برای تاپیک کرده باشم هرچند نتونستم زیادم خوب توضیح بدم که به بزرگی خودتون ببخشید


one piece


zsg0jssb5a78buy31z1y.jpg


گلد راجر پادشاه دزدان دریایی قبل از این که توسط دولت اعدام بشه در بین مردم اعلام میکند که گنجی عظیم ( one piece ) جایی در گرند لاین مخفی شده

داستان انیمه وان پیس در مورد پسری به نام مانکی دی لوفی هستش که با خوردن میوه ی شیطانی گومو گومو به یه پسر لاستیکی تبدیل شده و با ارزوی پیدا کردن وان پیس و پادشاه دزدان دریایی شدن وارد دریا میشه و در این راه به دنبال خدمه ای برای کشتی و همچنین کشتی مناسب برای رسیدن به هدفش میگرده که در ادامه داستان افرادی مثل : زورو , نامی , اسوپ و ...... به خدمه ی لوفی مپیوندند

در نگاه اول شاید وان پیس داستانی خطی داشته باشه ولی در ادامه شما شاهد این خواهید بود که در دنیای وان پیس همه چیز به دزدان دریایی ختم نمیشه و گروه ها و افراد مختلفی در این دنیا وجود دارند که بسیار تاثیر گذار هستند


شما در دنیای وان پیس نمیتونید به راحتی شخصیت ها رو به خوب یا بد تقسیم کنید و دلیلش هم اینه که هر کسی برای ارزو هاش میجنگه و این ارزو ها باعث نمیشه که اون فرد یا اون گروه شخصیت منفی تلقی بشه


این انیمه اثر (ایچیرو اودا ) مانگاکای محبوب ژاپنی میباشد که تا حالا 624 چپتر از مانگا و 498 قسمت از انیمه ان منتشر شده



-------------------------------------------------------------------------------------------​

Naruto

ni9b5pyonnsv0q4fy4js.jpg


داستان ناروتو با فلش بکی شروع میشه که موجودی افسانه ای با نام کیوبی ( روباه 9 دم ) به دهکده کونوها حمله میکنه و هوکاگاگه چهارم با فدا کردن جون خودش و مهر کردن کیوبی در بچه ای که تازه به دنیا اومده بود دهکده رو نجات میده

اسم اون بچه اوزوماکی ناروتو هستش . ناروتو در دهکده به خاطر اینکه همه اون رو به چشم همون کیوبی میبینند بسیار منفوره ولی ناروتو با اینکه ادم زیاد باهوشی نیست ولی با پشت کار خود سعی میکنه در اکادمی به یه نینجای قابل تبدیل بشه و به ارزوی هوکاگاگه شدن خودش برسه

در ادامه ناروتو با ساسکه اوچیها و ساکورا در یک تیم سه نفر به رهبری هاتاکه کاکاشی به ماموریت های مختلف میره و در این راه اتفاقات عجیب باعث تغییرات زیادی در این گروه سه نفره میشه که بیشتر از این توضیح نمیدم :d

در دنیای نینجایی انیمه ناروتو اشخاص و گروه های مختلف به دنبال قدرتمند تر شدند هست و بیشتر افراد در این انیمه از هیچ کاری برای رسیدن به قدرت دریغ نمیکنند

خالق ناروتو ماساشی کیشیموتو هستش


و در اخر اینکه ناروتو در دو سری پخش شده که سری اول ان با 220 قسمت به اتمام رسیده و سری دوم ان با نام شپیدون هنوز در حال پخش میباشد



-------------------------------------------------------------------------------------------------

Bleach

45mangq7osyrgqj9vdkv.jpg

داستان بلیچ در مورد پسری به نام ایچیگو جوانی 16 ساله با موهای نارنجی که مثل همه ی بچه های هم سن و سال خودش زندگی معمولی داره ولی او بر خلاف دوستان خودش میتونه ارواح رو در شهر ببینه و به بعضی از اونها کمک هم میکنه ولی داستان از جایی شروع میشه که یک هالو به خانواده ایچیگو حمله میکنه و ایچیگو برای محافظت از خانواده خودش مجبور میشه توانایی شینیگامی به نام روکیا که دختری هستش که مسئولیت رسیدگی به ارواح رو در شهر به عهده داره رو جذب کنه و به یه شینیگامی تبدیل بشه و بعد از اون مسیر زندگی ایچیگو تغییر میکنه و وارد مسیر جدیدی میشه

انیمه بلیچ از لحاظ بصری بسیار چشم نواز کار شده و به اصطلاح هالیوودی ساخته میشه :d

در انیمه بلیچ ما شاهد جنگ های فوق العاده زیبایی هستیم که به خاطر وجود شمشیر به عنوان اسلحه مرسوم در این انیمه که به طرق مختلف تغییر پذیر هستند زیبایی مبارزات رو دو چندان میکند

و از بزرگترین نقاط ضعف این انیمه فیلر های وحشنتاک خسته کننده این انیمه میباشد که ضربه بزرگی به این انیمه زده که شاید دلیل جا موندش از انیمه های هم سطح خودش به همین مورد میشه اشاره کرد

بلیچ اثر (کوبو) میباشد​

------------------------------------------------------------------------------------------------


Fairy Tail

4mak57e9096c2952cic2.jpg


داستان فری تیل در دنیای جادویی و در قلمرو پادشاهی فیوره روایت میشه و در مورد انجمن جادوگری به نام فری تیل هستش که جادوگرای مشهوری چون ارزا و ناتسو و گری و ..... رو در خودش داره

روزی دختری به نام لوسی که علاقه زیادی داره تا به یکی از گروه های جادو گری بپیونده با ناتسو اشنا میشه و از طرق ناتسو موفق میشه تا به جمع جادوگران فری تیل بپیونده

در این انجمن افراد برای کسب درامد به ماموریت هایی میرند که توسط خودشون از روی تابلو اعلانات انجمن انتخاب میشه این ماموریت ها هر چیزی ممکنه باشه و هر کس بر اساس توانایی خودش ماموریت هاش رو انتخاب میکنه

فری تیل بیشتر حول محور ناتسو میگذره که یکی از قاتلین اژدهاست و سالهاست که به دنبال اژدهای خود اگنیل میگرده و در این راه با دوستان و دشمنان بسیاری اشنا میشه

فری تیل اثر (هیرو) مباشد​
 

maven_Zer09

کاربر سایت
Jun 21, 2010
93
فکر کنم 5 سالی میشه که انیمه دیدن رو شروع کردم، اما با این حال آماتور محسوب میشم، چون انیمه ها و مانگاهای کمی رو تموم کردم :)

فیلم
Samurai X - یکی از بهترین انیمیش هایی که تاحالا دیدم، کلا یکی از بهترین فیلم هایی که تاحالا دیدم.
Spirited Away - فیلمی که به انیمه علاقه مندم کرد. خیلی خوش شانس بودم که دوبله ژاپنیش رو دیدم و به یکی از بهترین تجربه هام توی فیلم دیدن تبدیل شد
Princess Mononoke - یکی از پر ابهت ترین فیلم هایی که تاحالا دیدم.
A Castle in the Sky - این هم خیلی به دلم نشست.

در حال اکران
مانگای سه تای بزرگ رو می خونم، ولی خیلی وقت انیمه هاشون رو نمی بینم.

تمام شده
Death Note - از مانگاش خیلی بهتر بود، مخصوصا طراحی ها خیلی بهتر شده بود. البته فقط نیمه ی اولش و قسمت آخرش رو خیلی دوست دارم. نیمه ی دومش رو هم هی، بد نبود.
 
  • Like
Reactions: Ooops

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
تشکر برای همیاری ای که کردید...و الخصوص یک تشکر ویژه هم خدمت حسن جان بدم بخاطر معرفی قشنگی که کردند.

Vote ها به پست ها اضافه شده و هر دفعه آخرین تغییرات رو که بر اساس شماره پست تاپیک هستش، به نام تاپیک اضافه میشه.

یک نکته هم در مورد کارهای فصل ای بگم که پست رو ویرایش بهتری کردم
با دیدن هر قسمت از یک انیمه فصل ای، نمره ای از 10 (بدون اعشار) به انیمه می دهید و تا هفته ی دیگر که قسمت بعدی را دیدید، اگر تمایل به تغییر امتیاز قبلی خود دارید، امتیاز قبلی خود را ذکر کرده که از مجموع کسر شده و نمره ی جدید خود را اعلام می کنید تا به مجموع مجدد اضافه شود و میانگین کلی براساس تعداد شرکت کنندگان نیز مشخص شود.

حتماً شرکت کنید و امتیازهاتون رو بدید...

انیمه های بهاری:
Deadman Wonderland

نمره رو اضافه کن، تا جزء Vote ها بزارم
 

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
یک نیمچه پستی بزنم و دوستان هم میتونند اینطوری به انیمه هاشون که Vote ندادند، اونها رو بالا بیارند...

من یک Vote به کارهای که دوستان انتخاب کردند بدم که بالاتر بیاند. که واقعاً ارزشش رو دارند.

تمام شده
Ergo Proxy - این انیمه منو با دیالوگ هاش heatshot کرد
Naruto - از شنیدن "کاگه بونشين نو جوتسو" خسته شدم
فیلم
Rurouni Kenshin - فوق العاده بودش، هم انیمش و هم تمام OVA هاش
Spirited Away
Princess Mononoke
 
آخرین ویرایش:

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,806
خب فکر کنم اگر با یک movie شروع کنم خیلی بهتر باشه ترجیحا در هر پست به معرفی یکی از فیلم های مورد علاقم میپردازم, امیدوارم مفید باشه....


Howl's Moving Castle


howls%20moving%20castle.jpg


كارگردان: هایائو میازاکی
نویسندگان: هایائو میازاکی، ریکو یوشیدا ( بر اساس رمانی از دایانا واین جونز )
تهیه کننده: استودیو گیبلی
موسیقی:جو هیسایشی
سال تولید:2004
مدت زمان:118دقیقه

معرفی فیلم:
موضوع فیلم درباره اثرات مخرب جنگ و تاثیر ویرانگر آن بر روی عواطف و احساسات مردم است. در داستان جنگ بزرگی اتفاق می افتد، و پادشاه از تمامی جادوگران می خواهد تا در این جنگ او را همراهی کنند. اما جادوگری به نام هاول از این امر امتناع می کند و به مبارزه با بمب افکن های جنگی بر می آید. در این میان دختری که او را دوست دارد سعی در باطل کردن طلسم هاول دارد که ...


اثری از استاد بزرگ هایائو میازاکی که برگرفته از کتابی به همین نام میباشد اين كتاب نوشته دایانا وین جونز نويسنده انگليسي، اثري فانتزي و جالب است و با ظرافت خاصي داستان «جاروي پريان» را بازگو مي‌كند.موضوع كتاب درباره جادويي است كه همزمان در چهار يا پنج مكان به وقوع مي‌پيوندد.

بايد گفت كه اين اثر آخر ميازاكي قدمي رو به عقب است كه با كارهاي پيشين او تفاوت زيادي دارد و اين تفاوت ناشي از قصه است. اين داستان يكي از پيچيده ترين داستانهايي است كه ميازاكي تا به حال كار كرده و هرچند او سعي كرده پيچيدگي را كمتر و شخصيتها را تك بعدي تر كند كمتر موفق شده. البته او شخصيتهايي را حذف كردو و شخصيتهاي را اضافه كرده و شخصيتهايي را تغيير داده . بسياري از ماجراها رانيز حذف كرده و دست اخر پايان داستان را بكلي تغيير داده است. اين تغييرات در ابتدا ي داستان باعث شده جذابيت آن نسبت به كتاب افزايش پيدا كند و داستان منطقي تر شود اما هرچه كه جلوتر مي رويم كلاف سردرگم تر مي شوند تا اينكه بكلي گيج مي شويم كه اينها اينجا چكار مي كنند. و اين اتفاقها چه ربطي با هم دارند. پايان داستان هم نچسب و قابل پيش بيني است
.

انمیشن ها نیز بخوبی پایبند به کارهای گذشته میازاکی هستند اثري است كه با سليقه و خصوصيات انيمي هاي ميازاكي پيوند خورده ، البته بيشتر شاهد هنرنمايي ميازاكي در آن هستيم ، چه بسا اگر كارگردان ديگري به سراغ اين كار ميرفت نتيجه تا اين حد مطلوب و دقت به جزئيات اينقدر دقيق نبود.

"قلعه متحرک هاول" را ابتدا قرار بود مامورا هوسورا، کارگردان دو فصل و یک فیلم از مجموعه "دیجیمون" بسازد، اما او بی مقدمه پروژه را رها کرد و جای خود را به میازاکی داد.


جوایز:
نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند سال 2006، نامزد شیرطلایی جشنواره فیلم ونیز 2004 و برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن از جوایز انجمن منتقدان فیلم نیویورک و سن دیه گو ...

امتیازات:
imdb:( 34,172 votes) 8.1/10
ann:Median rating: Excellent
animnfo:User Rating 8.1/10.0 (44 reviews) (top 200: # 157


 

arthes

کاربر سایت
Jul 8, 2006
330
من یه زمانی انیمه خیلی زیاد می دیدم اینم لیست منه :d !
Completed Anime
Trigun : واقعا برای من جزو به خاطر موندنی هاست . هر چند وقت یک بار می شینم دوباره میبینمش .
Baccano : معدود انیمه هایی که در مورد یک سری شخصیت غیر ژاپنی بود . استیل واقعا جالبی داشت و طرز داستان گفتنش آدمو یاد تارانتینو می انداخت !
Darker Then Black : واقعا اجرای خوبی داشت و یک داستان کلی جذاب هم پشتش بود .
XxxHolic : من زیاد با انیمه هایی که هر قسمتشون یه داستان باشه حال نمی کنم ولی این یکی با آرت خاصش و داستان هایی بر اساس باورهای مردم ژاپن نظرم رو تغییر داد
Phantom ~Requiem for the Phantom : جالب بود ولی خوب اون اکت آخرش تاثیرش رو کم کرد .
Higurashi no Naku Koro ni : در نگاه اول یه چیز خیلی معمولی و ضایع به نظر میومد ولی صحنه پایانی قسمت اولش به قدری جذاب بود که آدم رو دنبال خودش می کشید . بعد از قسمت چهارم متوجه شدم تنها چیزی که نیست معمولیه . عالییی بود
Beck : بهترین انیمه در مورد تلاش برای تشکیل یک راک بند .
B Gata H Kei : توی خنده تکه ...
Spice & Wolf : معمولا با انیمه های رمانتیک اصلا حال نمی کنم این یکی نظرم رو تغییر داد .

Ongoing Anime

One Pice : نیاز به تعریف نداره ...
Bakuman : مانگاش رو می خونم انیمش هم داره پخش میشه .
 

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,007
نام
خلیل
یکی از قوانین تاپیک رو حذف کردم و می توانید در مورد انیمه ها و نظرات دیگران، در همین تاپیک صحبت کنید

این بند، بیشتر برای کنترل کردن پست ها بود که بتونم Vote ها رو راحتر دبنال کنم، ولی با دیدن جَو بسیار خوب تاپیک در همین آغاز کار، این پتانسیل رو داره که بحث ها هم در همین جا ادامه پیدا کند

Bakuman : مانگاش رو می خونم انیمش هم داره پخش میشه .

تا اونجا که از انیمه ـش خبر دارم تو 25 قسمت تموم بخشش تموم شده و ظاهراً فصل دومی هم در کار هستش.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر