مبین نت ... WIMAX

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
سلام دوستان! بی شک بزرگترین غول اینترنت بیسیم کشور یعنی مبین نت وارد بازار شد!
قیمت ها وتعرفه های عالی این شرکت عرصه را بر ایرانسل تنگ خواهد کرد و باعث ایجاد رقابت و کم شدن هزینه تعرفه ها خواهد شد!


شبكه وايمكس مبين‌نت روز جمعه 1 مردادماه 1388 در 11 شهر اراک، اردبيل، ايلام، بابل، بجنورد، بيرجند، خرم‌آباد، سمنان، سنندج، شهرکرد و ياسوج با تنها 154 سايت راه‌اندازي شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) سرويس اينترنت پرسرعت مبین نت با سرعت‌هاي 128، 256،512 و 1024 كيلوبيت بر ثانيه از طريق ثبت نام اينترنتي به متقاضيان در اين 11 شهر ارائه خواهد شد.

تعرفه اینترنت پرسرعت بیسیم مبین نت با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه با ۶ گیگابایت ترافیک ماهیانه ۲۰ هزار تومان و تعرفه این سرویس یا ترافیک نامحدود ماهیانه ۴۰ هزار تومان تعیین شده است.
وایمکس مبین نت با سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه و با ترافیک نامحدود ماهیانه ۲۰ هزار تومان به متقاضیان عرضه میشود. همچنین این سرویس با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه و ۲۵ گیگابایت ترافیک، ماهیانه ۴۰ هزار تومان و با ترافیک نامحدود ماهیانه ۶۰ هزار تومان میباشد.
اشتراک وایمکس مبین نت با سرعت یک مگابیت بر ثانیه و ترافیک نامحدود ماهیانه ۶۰ هزار تومان هزینه در بر دارد. برخلاف ایرانسل مبین نت سرویس با تعرفه آبونمان رایگان و تعرفه براساس ترافیک و همینطور سرویس با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه را راه اندازی نکرده است.

کلیه سرویس های وایمکس مبین نت شامل ۲۰ هزار تومان هزینه اولیه بابت فعال سازی، نصب و تحویل میباشند.

به گزارش ایستنا در شبكه مبين نت در صورت پيش پرداخت پنج ماه، ماه ششم بصورت رايگان و در صورت پيش پرداخت نه ماه، سه ماه ديگر بصورت رايگان از مبين نت هديه میشود. با این حال کف تعرفه های مبین نت با احتساب این تخفیف ها از تعرفه های وایمکس ایرانسل بالاتر است ولی این تعرفه ها از تعرفه های وایمکس داتک بسیار پایین تر است.

همچنین سرويس وايمكس با ترافيك محدود مبين‌نت در بازه زماني دو الي هشت صبح و جمعه ها رايگان بوده و ترافيك تبادل شده از محدوديت ترافيك ماهيانه مشترك كسر نمي‌شود.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ایستنا در حال حاضر طرح تشويقي با عنوان P1 مشتمل بر اشتراك يكساله با سرعت 128 كيلوبيت بر ثانيه، 100 گيگابايت ترافيك، ترافيك اضافه نيم بها (50ريال)، IP ثابت، مودم داخلي رايگان و نصب و راه اندازي رايگان با بهاي 240 هزار تومان عرضه كره است.

بهاي مودم داخلي مبين نت 80هزار تومان، مودم Wi-Fi 110هزار تومان و مودم خارجي 200هزار تومان است. مودم هاي فوق عينا مشابه سه مدل مودم ايرانسل ميباشند.

براساس اعلام تا انتهاي تابستان امکان دريافت خدمات در کليه مراکز استان و شهر بابل امکان پذيرخواهد شد.

مبين نت از ابتدا امكان اخذ IP ثابت را فراهم ساخته و از متقاضيان اين سرويس ماهيانه 5هزار تومان اخذ مي‌كند. مبين‌نت اين امكان را تنها در اختيار مشتركين سرويس‌هاي با ترافيك نامحدود قرار ميدهد.

پيش شماره VoIP مبين نت 0944 بوده و براساس اعلام اين شركت با همکاري و انعقاد قرارداد با شرکت ارتباطات زيرساخت و ساير اپراتورهاي تلفن همراه اين مشترکين امکان مکالمه با ساير شماره ها را نيز خواهند داشت.

مركز تماس مبین نت با شماره 83868 (021) پاسخگوي متقاضيان است. همچنين پشتيباني آنلاين نيز عرضه خواهد شد.


...

شبکه سراسری وایمکس 20 روز دیگر راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا محمد تقی خاکی مدیر عامل شرکت مبین نت صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: از آذر ماه سا ل گذشته بیش از 80 درصد شهر ها تحت پوشش شبکه وایمکس مبین نت قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز مقرر شده است 90 شهر دیگر تحت پوشش اینترنت پرسرعت قراربگیرد، افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1390 باید بیش از 379 شهر زیر پوشش شبکه وایمکس قرار بگیرند.
وی افزود:حق لایسنس ارائه خدمات شرکت مبین نت بیش از 108 میلیارد تومان بود که 40 درصد آن به صورت نقد و مابقی در اقساط شش ساله پرداخت می شود.
خاکی تصریح کرد: در حال حاضر بهره برداری رسمی از شبکه وایمکس بدلیل اجرایی شدن برخی بخش ها در شبکه با تاخیر مواجه شده است و امکان بهره برداری رسمی وجود ندارد.
مدیرعامل وایمکس مبین‌نت، پوشش فعلی این شبکه را فعلا خارجی عنوان کرد و گفت: در این مرحله فقط سرویس اینترنت پرسرعت روی آن ارایه می‌شود و پس از تامین سازو کار عرضه سرویس‌های دیگر نسبت به ارایه تلفن اینترنتی (VoIP) و شبکه مجاری (***) اقدام خواهیم کرد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص راه اندازی سراسری شبکه وایمکس گفت:طبق اختیارات این شرکت به نظر می رسدحداکثر ظرف 20 روز آینده شبکه سراسری وایمکس به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت مبین نت خاطر نشان کرد: از لحاظ فنی هیچ مشکلی در شبکه وجود ندارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت تقاضای خود را برای دریافت وایمکس ارائه کنند.
گفتنی است شرکت مبین نت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت بر مبنای وایمکس سال 87 با هدف ارائه خدمات در بخش اینترنت پرسرعت تشکیل شد و توانست برنده مزایده سراسری شود و پروانه خود از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات را رادیویی اخذ کند.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
CPEPrice.jpg



Products.jpg


Promotion.jpg
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
تعرفه اینترنت پرسرعت بیسیم مبین نت با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه با ۶ گیگابایت ترافیک ماهیانه ۲۰ هزار تومان و تعرفه این سرویس یا ترافیک نامحدود ماهیانه ۴۰ هزار تومان تعیین شده است.
----
وایمکس مبین نت با سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه و با ترافیک نامحدود ماهیانه ۲۰ هزار تومان به متقاضیان عرضه میشود
256 نامحدود ارزونتر از 128 نامحدود و مساوی 128 محدود؟! :-/ :d
قیمتاش همچینم شاخ نیس من 128 نامحدود رو ماهی 26 تومن میدم! وایمکس باید خیلی ارزونتر باشه!
 

βehdad

کاربر سایت
Feb 3, 2010
1,179
نام
بهداد
دمت گرم زحمت کشیدی

رفیق سایتی چیزی نداره؟
راستی تو اون عکسی که گذاشتی نزده
۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه ترافیک نامحدود ماهیانه ۲۰ هزار تومان

هر ارزونی بی دلیل نیست
من یخرده شک کردم/:)
احتمالا پینگش بالای 2000:d
 

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
بابا این 256 نامحدود اشتباه در متنه, هی نقلش نکنید!
تعرفه ها توی اون عکس پایین قیمتاشون موجوده
این آدرس سایت هست
www.mobinnet.ir
قیمتاش همچینم شاخ نیس من 128 نامحدود رو ماهی 26 تومن میدم! وایمکس باید خیلی ارزونتر باشه!
حالا 128 و بقیه شاید شاخ نباشه! ولی 1024 نامحدود کجا 80 تومن میدن؟؟؟؟ همه قیمت های نجومی میدن برای این سرویس
 

54M113

کاربر سایت
Dec 28, 2006
4,435
نام
علی
شاد شدیم ! بیخود نیست این ISP ما می خواد از هفته دیگه سزویس های 1MB به بالاش رو خیلی ارزون تر از این حرقا بده !!!
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
حالا 128 و بقیه شاید شاخ نباشه! ولی 1024 نامحدود کجا 80 تومن میدن؟؟؟؟ همه قیمت های نجومی میدن برای این سرویس
:arrowd: :d
این خانگی و شرکتی چیه دیگه؟ یعنی برای مصرف خانگی بیشتر از 128 نمیدن؟

تو ایران این چیزا عجیب نیس! 99% شرکتا برای خانگی بیشتر 128 نمیدن! :|
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
1024 نا محدود 80 تومن؟؟؟؟
عالیه نه؟!

من هنوز پينگ اين وايمكس ها رو نفهميدم
خوبه؟
کمی از adsl زیادتر و از gprs edge کمتره

قیمتاش همچینم شاخ نیس من 128 نامحدود رو ماهی 26 تومن میدم! وایمکس باید خیلی ارزونتر باشه!
صبر کنید رقابت با ایرانسل آغاز بشه! کمتر هم میشه!

دمت گرم زحمت کشیدی
فدات عزبز.

این خانگی و شرکتی چیه دیگه؟ یعنی برای مصرف خانگی بیشتر از 128 نمیدن؟
طبق قانون نمیتونن بدن اما میدن! :d
 

™SHADOW

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,813
نام
آ میز مـِــیتی ** ( مــَهدی )
جالبه !
فرق 128 با 256 محدود در یک گیگ اضافه هست !
بعدش این قیمت ها بدون احتساب مالیات و ... هاست !

مودم هاش خیلی شبیه ایرانسله !

ولی در کل بدک نیست ! باید منتظر ایرانسل وواکنش هاش باشیم !
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
کسی از اراک، اردبيل، ايلام، بابل، بجنورد، بيرجند، خرم‌آباد، سمنان، سنندج، شهرکرد و ياسوج عضو سایت نیست؟
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
نخستین اپراتور سراسری وایمکس کشور آغاز به‌کار کرد

محمد تقی خاکی در نشست خبری امروز به مناسبت آغاز سرویس‌دهی وایمکس مبین‌نت در ۱۱ شهر کشور اظهار داشت: حق لیسانس پروانه وایمکس ۱۰۸ میلیارد تومان برای کل کشور است که ۴۰ درصد آن به صورت نقد پرداخت شد و مابقی در اقساط ۶ ماهه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل مبین ادامه داد: بر اساس پرونده اعطا شده باید تا پایان آذرماه ۸۸ در استانها ۸۰ درصد پوشش شبکه ایجاد می‌شد که این کار انجام شد و از لحاظ پوشش در آذرماه کل مراکز استانها و تهران تحت پوشش شبکه وایمکس مبین نت قرار گرفت.

خاکی تأکید کرد: در بهره‌برداری از شبکه، توجه به کیفیت شبکه امر مهمی بود که به منظور تحقق این مهم قدری تأمل کردیم.

وی ادامه داد: برای بهره برداری در پایان خردادماه برنامه ریزی شده بود که به دلیل پیشامد مسائلی که از اختیار ما خارج بوده راه‌اندازی اندکی با تأخیر مواجه و به پایان مردادماه موکول شد که حداکثر تا پایان مردادماه نهایی می‌شود.

مدیرعامل مبین نت خاطرنشان کرد: بهره‌برداری ۲ بخش “رادیویی ” و “شبکه ” را شامل می‌شود که در ۱۱ شهر مورد بهره برداری از لحاظ رادیویی مشکلی وجود ندارد اما در رابطه با «شبکه» امیدواریم ظرف چند روز آینده (حداکثر تا پایان ماه جاری) نهایی خواهد شد.

خاکی تأکید کرد: علاوه بر توجه به کیفیت سیستم و گسترش پوشش شبکه بر بخش نرم افزاری نیز تأکید خواهیم کرد تا با ارائه سرویس‌های ارزش افزوده تنوع در محصولات را ایجاد کنیم.

وی گفت: بر اساس پروانه اعطا شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، اپراتور باید در سال ۸۹، حدود ۹۰ شهر و در سال ۹۰ تعداد ۳۷۹ شهر را تحت پوشش قرار دهد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه آیا تفاهم‌نامه ای با سایر اپراتورها برای استفاده مشترک از آنتن‌ و سایت شیرینگ دارید، گفت: علیرغم تمایل ما به این کار در حال حاضر با هیچ اپراتوری در زمینه سایت شیرینگ به توافق نرسیده‌ایم و حتی در صورت توافق در موضوع اجاره، گاهی این امر به دلایل فنی ممکن نمی‌شود.

خاکی در خصوص اینکه چرا در لیست قیمت‌های وایمکس این اپراتور برای مثال از عبارت «تا ۱۲۸» استفاده شده گفت: در مواقع (share) اشتراکی بودن سرویس گاهی ممکن است به علت استفاده همزمان چند کاربر سرعت کمتر از ۱۲۸ باشد.

خاکی همچنین در خصوص اینکه برنامه این اپراتور برای ارائه سرویس‌های voip و v p n چیست، گفت: به دلیل اینکه ساز و کار سرویس‌های voip و v p n قدری پیچیده‌تر است در این مرحله تنها سرویس اینترنت از سوی اپراتور مبین نت ارائه می‌شود و سرویس voip و v p nدر فاز‌های آِینده ارائه خواهد شد.

خاکی در خصوص تغییر اعضای هیئت مدیره مبین نت، اظهار داشت: مدیرعامل سابق مبین نت نماینده سهامدار در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند که به سمت رئیس هیأت مدیره مبین نت منصوب شده‌اند. آقای نژاد دادگر نیز با تصمیم سهامدار در حال حاضر در آریاسل حضور دارند که البته مبین نت نقشی در آریاسل ندارد و اگر چند تن از سهامداران مبین نت در شرکت آریاسل سهامدار باشند دلیل وابستگی آریاسل به مبین نت نمی‌شود و تغییر مدیریت محدود به این دو شخص است.

مدیرعامل مبین نت همچنین در خصوص ترکیب اعضای هیئت مدیره مبین نت و حضور کارمندانی از همراه اول و بازنشستگانی از شرکت ارتباطات زیرساخت در ترکیب اعضای هیأت مدیره این شرکت گفت: استفاده از آدم‌های نوپا حرفه ای نیست، بنده سابقاً عضو هیأت مدیره زیرساخت بوده‌ام و با اینکه برای ادامه حضور در این سمت ۵ سال دیگر فرصت داشتم اما بازنشسته و به مبین نت آمدم. وی همچنین در خصوص خرید ۴۰ درصد سهام مبین نت توسط همراه اول، گفت: ۶۰ درصد سهام مبین نت متعلق به شرکت گسترش الکترونیک ایران است که سهامدار تصمیم گرفت ۴۰ درصد کل سهام خود را به همراه اول بفروشد.

خاکی افزود: در این فاصله سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد این واگذاری مشکل دار است و طبق پروانه مبین نت باید تغییر سهامداری به رگولاتوری اطلاع داده می‌شد که اواخر اردیبهشت ماه این کار انجام شد.

وی ادامه داد: این تغییر سهامداری زمانی رسمی می‌شود که در دفتر ثبت شرکتها یا در روزنامه‌ها رسما اعلام شود و این امر به دلیل عدم نظر موافق سازمان تنظیم هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: رگولاتوری این واگذاری را خلاف اعلام کرده اما سهامدار می‌تواند بحث حقوقی خود را با سازمان تنظیم داشته باشد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر